اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عامل حمله مسلحانه به کنیسه یهودیان در آمریکا در یک قدمی اعدام

فردی که سال 2018 با حمله به یک کنیسه یهودیان 11 نفر را به قتل رساند در آستانه صدور حکم اعدام قرار دارد.

عامل حمله مسلحانه به کنیسه یهودیان در آمریکا در یک قدمی اعدام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فردی که در سال 2018 با حمله مسلحانه به یک کنیسه یهودیان در حوالی شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا 11 نفر را به قتل رساند روز جمعه در تمامی اتهامات مطرح‌شده مجرم شناخته شد و و ممکن است به اعدام محکوم شود.

«رابرت باورز» اکتبر 2018 (مصادف با آبان‌ماه سال 1397) بعد از حمله مسلحانه به این کنیسه دستگیر شد و مدتی بعدتر علیه او در 63 اتهام اعلام جرم شد. ادعا شده او به بازپرس‌های پرونده گفته هدفش کشتن یهودی‌ها بوده است. 

شبکه خبری ای.بی.سی امروز گزارش داد رابرت باورز در تمامی 63 مورد اتهام مطرح شده که در میان آنها 11 مورد جرم «نفرت‌پراکنی منجر به فوت» دیده می‌شود مجرم شناخته شد. 

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند باورز پیشنهاد داده بود حاضر است در صورت حذف اعدام از گزینه‌های مجازات خود به جرم خود در همه 63 مورد اتهام مطرح‌شده اقرار کند. دادستان‌های پرونده این درخواست او را رد کردند. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند پرونده رابرت باورز بعد از محاکمه امروز وارد مرحله‌ای شده که هیئت منصفه اکنون باید درباره اینکه او باید اعدام شود یا به تحمل حبس ابد محکوم شود تصمیم بگیرند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده دست‌کم 22 مورد از اتهامات مطرح‌شده علیه فرد مجرم جرائم منجر به قتل بوده‌اند و بنابراین، او قابل اعدام است. 

مطابق این گزارش، هیئت منصفه دادگاه یک بار دیگر روز 26 ژوئیه تشکیل جلسه خواهد داد و در آن جلسه دادستان‌ها ادله لازم برای اینکه او واجد صدور حکم اعدام است را ارائه خواهند داد. 

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا استدلال‌های دادستان‌ها مواردی مانند عدم پشیمانی مجرم، انگیزه‌های نفرت‌انگیزانه او و اثرات او بر قربانیان خواهد بود.

وکلای او احتمالاً شواهدی که می‌گویند نشان می‌دهد باورز مبتلا به اختلالات روانی بوده را ارئه خواهند داد. چنین دفاعیاتی معمولاً اظهاراتی متداول برای دفاع از متهمانی است که ممکن است به اعدام محکوم شوند. 

ناثان ویلیامز، دادستان اسبق فدرال که پیشتر در صدور حکم اعدام برای متهمان نقش داشته به پایگاه themessengar گفت که صدور حکم اعدام حتی علیه افرادی که مرتکب جرائمی مانند تیراندازی کور شده‌اند بسیار دشوار است. 

او می‌گوید با وجود این شدت جرائم موجود در این پرونده که قتل 11 نفر را شامل می‌شود می‌تواند حکم اعدام را محتمل‌تر کند. 

حکم اعدام در آمریکا در حال حاضر در 27 ایالت در ایالات متحده اجرا می‌شود در حالی که 23 ایالت آن را لغو کرده‌اند یا در سال های اخیر از آن استفاده نکرده‌اند. رایج ترین روش اعدام در ایالات متحده تزریق سم است اما اعدام با برق، اتاق گاز و دار نیز هنوز در مواردی استفاده می‌شوند. 

در ایالت پنسیلوانیا مجازات اعدام از سال 1978 مجددا احیا شده اما تا کنون از آن کم استفاده شده است. 

با آنکه توصیه‌هایی برای لغو مجازات اعدام در این ایالت مطرح شده تا کنون اقدامی برای حذف آن انجام نشده و استفاده از آن برای برخی جرایم معین مجاز است. 

با این حال، محاکمه باورز در سطح ایالتی صورت نگرفته و دادگاه او در سطح فدرال در حال برگزاری است.

در صورتی که او به اعدام محکوم شود جزو دست‌کم 43 زندانی خواهد بود که هم‌اکنون در فهرست فدرال اعدام قرار دارند. 

صدور حکم اعدام در سال 2019 برای مردی که دو کارمند بانک را حین سرقت به ضرب گلوله به قتل رساند از جدیدترین موارد صدور حکم اعدام بوده است. سال 2018 هم دو فرد طرفدار برتری نژادی سفیدپوست‌ها بعد از کشتن یکی از هم‌بندی‌های خودشان در یک زندان فدرال به اعدام محکوم شدند. 

سال گذشته اعضای خانواده 9 نفر از قربانیان حادثه  پیتزبورگ در نامه‌ای خواستار صدور حکم اعدام برای باورز شدند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول