اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

«نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند

«نیروهای پشتیبانی سریع» در سودان اعلام کردند که ارتش این کشور، 2 نیروی آن‌ها را سر بریده و سپس آن‌ها را مثله کرده است.

«نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود  متهم کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای واکنش سریع در سودان (یکی از طرفین جنگ داخلی ذز این کشور)، امروز (جمعه)، نیروهای ارتش سودان را به سر بریدن دو تن از نیروهای خود و مثله‌ کردن آن‌ها متهم کردند.

 ارتش سودان تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» از پانزدهم ماه آوریل با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و این درگیری‌ همچنان در این کشور ادامه دارد.

نیروهای تحت فرمان محمد حمدان دقلو در بیانیه‌ای سر بریدن دو تن از نیروهای خود و مثله کردن آن‌ها به دست نیروهای عبدالفتاح البرهان را محکوم کردند.

پشتیبانی سریع در این بیانیه اعلام کرد: «ترور این دو فرد غیرمسلح و سر بریدن آن‌ها به شکلی ناگوار توسط نیروهای کودتاچی، در تضاد با شریعت و قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی و انسانی‌ است؛ قوانینی که تاکید دارند با اسرای جنگی باید طبق قواعد انسانی و جنگی تعامل شود.»

این گروه در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: «این رفتار وحشیانه به وضعیتی ناگوار ختم خواهد شد که با تبدیل درگیری‌های نیروهای پشتیبانی سریع و کودتاچی‌ها به یک جنگ داخلی، می‌تواند امنیت و آرامش اجتماعی را به خطر بیندازد.»

نیروهای دقلو در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره این حادثه اشاره نکرده‌اند و از طرف دیگر، نیروهای عبدالفتاح البرهان نیز به این اتهامات واکنشی نشان نداده‌اند.

به‌رغم میانجیگری‌‌ها و برقراری آتش‌بس‌های موقت در سودان، درگیری میان دو طرف در این کشور همچنان دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول