اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برترین و کامل‌ترین اسوه برای بشریت هستند

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این زوج آسمانی را برترین الگوی بشریت نامید و بر ضرورت الگوبرداری از آن‌ها در ترویج ازدواج آسان تأکید کرد.

حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برترین و کامل‌ترین اسوه برای بشریت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ظهر امروز حجت الاسلام محمد قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه گرگان با اشاره به روز جهانی بیابان‌زدایی در روز یکشنبه ۲۸ خرداد، اظهار کرد: مسئولان باید با همکاری، همفکری، اقدامات دلسوزانه  و تدابیر درست مانع از بیابانی شدن کشور شوند.

امام جمعه موقت گرگان با انتقاد از افرادی که ظاهر و باطن متفاوتی دارند، افزود: متأسفانه برخی افراد وقتی در بین مردم ظاهر می‌شوند ظاهر موجهی برای خود ترسیم کرده و مدام با قرائت آیه و حدیث تلاش دارند خود را در بین مردم افراد مؤمنی جلوه دهند. اما وقتی به خلوت ‌می‌روند رویکرد متفاوتی دارند که این عمل به شدت مذموم است.

وی ضمن تبریک ایام ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام روز ازدواج در تقویم نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: ترویج ازدواج آسان و کم هزینه و الگوبرداری از این زوج آسمانی یکی از رسالت های همگانی ماست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت گرگان اضافه کرد: در آن زمان دشمنان حضرت محمد(ص) با طعنه به‌ایشان ابتر گفتند، اما امروز همانطور که خداوند وعده کرده و به حضرت زهرا(س) لقب "کوثر" داده اند، نسل پیامبر در اقصی نقاط جهان گسترده شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به سالروز شهادت زائران در حرم امام هشتم(ع) افزود: در سال ۱۳۷۳ با جنایت آمریکا عده‌ای در حرم رضوی به شهادت رسیدند که چهره پلید استکبارگران و منافقان را برای مردم کشور نمایان کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران در ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰، گفت: این مرد عارف و دلباخته امام، خدمات بسیاری قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای آموزش مبارزان در ایران و لبنان داشته و با خدمات ارزنده خود راهگشای بسیاری از مشکلات بودند.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه هفته پیش رو هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است، افزود: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای جهان مسأله کم‌آبی وجود دارد و با آن مواجه هستیم. لذا همه باید به صورت جدی در مصرف آب صرفه‌جویی و به مقدار نیاز مصرف کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول