اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من | حقوق و مزایای کارکنان شرکت پست بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود

حقوق و مزایای کارکنان شرکت پست مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود و افزایش آن نیازمند تصمیمات مجلس است.

فارس من | حقوق و مزایای کارکنان شرکت پست بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، جمعی از پستچی های شرکت ملی پست ایران در سامانه فارس من خواستار افزایش حقوق و مزایای خود شده بود و درخواست تحت حمایت قرار گرفتن مشاغل مربوط به شرکت پست در گروه مشاغل سخت را داشتند. پس از پیگیری از شرکت پست در این رابطه، این شرکت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:

حقوق و مزایای کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله کارکنان شرکت ملی پست و اداره پست شهرستان های تابعه وفق فصل دهم ( مواد 64 الی 80 )  قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین و پرداخت می گردد. و همچین حقوق و مزایای  سال جاری بر اساس مفاد تصویب نامه شماره 3607/ت61124  مورخ 1402/01/15 هیئت محترم وزیران  محاسبه و پرداخت می گردد.

نظام پرداخت کارکنان بر اساس ارزیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی های مذکور در مواد مندرج در ذیل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و امتیاز حاصل از نتایج ارزیابی عوامل مذکور با ضرب در ضریب ریالی مصوب و ابلاغی ‌، مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می گیرد.

بر اساس ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر امتیاز مربوط به حق شاغل که شامل عواملی نظیر تحصیلات‌ ‌، دوره های آموزشی و مهارت‌‌، سنوات خدمت و تجربه است‌‌، برای هر شاغل از 75 درصد امتیاز حق شغل کارمند تجاوز نخواهد کرد.

 وفق ماده 79 قانون یادشده کلیه مبالغ پرداختی به کارکنان این شرکت اعم از مستمر‌‌، غیر مستمر‌‌، پاداش و هزینه ها‌ در فیش حقوقی کارمندان درج می گردد. 

به استناد ماده 99 قانون مدیریت خدمات کشوری‌ ‌، پرداخت اضافه کاری در این شرکت صرفاً  در قبال انجام کار اضافی در ساعات غیراداری و با هماهنگی مدیریت واحدها مبنی بر اعلام نیاز به خدمات کارکنان در ساعات غیر اداری  و ثبت اثر انگشت کارمند در سامانه حضور و غیاب مجاز می باشد .

رفاهیات غیر مستمر حسب جدول رفاهی منضم به بخشنامه معاونت محترم پشتیبانی و توسعه منابع وزارت متبوع ابلاغی به شرکت ها و سازمانهای تابعه ؛ نیز به کارکنان  پرداخت می گردد.   

شایان ذکر است در صورت تامین منابع اعتباری شرکت  ملی پست ‌‌، از محل منابع پیش بینی شده در ماده 28 و 29 قانون اساسنامه شرکت توسط وزارت متبوع امکان افزایش پرداخت سایر رفاهیات با رعایت ضوابط و مقررات و وفق بودجه مصوب شرکت‌ ‌، قابل بررسی و اقدام می باشد.

ضمنا در رابطه با سختی کار  متصدیان تجزیه و توزیع ( پستچی) با استعلام از سازمان اداری و استخدامی  مورد موافقت  قرار نگرفته است(تصویر نامه سازمان)  و همچنین با پرداخت احکام پرسنلی و سایر  مزایا به کارکنان شبکه پستی و پرداخت  php به  پستچی ها  در فیش حقوقی مبلغ جمع فیش کمتر از ۱۲۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان  نمی باشد. مراتب جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی بحضورتان تقدیم میگردد.

علاوه بر این در رابطه با امکان تحت حمایت قرار گرفتن مشاغل شرکت پست در گروه مشاغل سخت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰ نامه ای را به سازمان استخدامی کشور ارسال کرد و خواستار این موضوع شد. اما سازمان استخدامی با درخواست وزیر ارتباطات موافقت نکرد و در پاسخ اعلام کرد که مشاغل سخت مشاغلی هستند که فرد در آن دچار فرسودگی، پیری زودرس، قطع عضو و یا فوت شود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول