اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأثیرات مثبت میزبانی جام باشگاه‌های آسیا برای هندبال اصفهان

پیشکسوت هندبال گفت: میزبانی سپاهان تاثیرات مثبتی برای هندبال اصفهان و ایران داشت شاید برای اولین بار پس از دوران کرونا شاهد شور و نشاط مضاعف در فضای جامعه هندبال اصفهان بودیم.

تأثیرات مثبت میزبانی جام باشگاه‌های آسیا  برای هندبال اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا از ۱۱ تا ۲۰ خرداد ماه به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در اصفهان برگزار شد و با قهرمانی تیم النجمه بحرین به پایان رسید.

فولاد مبارکه سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، دو نماینده ایران در این مسابقات بودند که به ترتیب در رده‌های ششم و هشتم قرار گرفتند.

سید مجتبی میردامادی، پیشکسوت هندبال اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در رابطه با میزبانی سپاهان در مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا اظهار داشت: این میزبانی تاثیرات مثبتی برای هندبال اصفهان و ایران داشت و شاید برای اولین بار پس از دوران کرونا شاهد شور و نشاط مضاعف در فضای جامعه هندبال اصفهان بودیم.

وی افزود: یکی از بهترین دوره‌های مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان برگزار شد، تیم‌های بسیار قدرتمندی در این رقابت‌‌ها حضور داشتند و دیدار‌های سخت و نزدیکی انجام شد؛ تیم‌های عربی سرمایه‌گذاری خوبی داشتند.

رقابت‌ها غیرقابل پیش‌بینی بود

میردامادی با اشاره به صعود نکردن تیم‌های مدعی مانند الکویت کویت و سپاهان به جمع ۴ تیم برتر مسابقات، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد رقابت‌ها غیر قابل پیش‌بینی بود و سایر رقبا برنامه‌‌ریزی خوبی برای این مسابقات داشتند؛ حتی تیم‌های قطری که به جمع ۴ تیم برتر راه یافته بودند، نتوانستند به قهرمانی دست پیدا کنند و این تیم النجمه بحرین بود که با شایستگی به مقام قهرمانی دست یافت.

پیشکسوت هندبال اصفهان در خصوص انتقاداتی که به شکل برگزاری مسابقات وجود داشت، گفت: قرعه‌کشی و تعیین نحوه برگزاری مسابقات از قبل انجام شده بود، وجود تیم‌های زیاد در یک گروه قطعا باعث بی‌انگیزه شدن تیم‌ها در بازی‌های پایانی مرحله گروهی می‌شود و این می‌تواند در سرنوشت سایر تیم‌ها تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: بهتر است جداول گروه‌ها و تعداد تیم‌های صعود‌کننده به شکلی باشد که تا روز پایانی مرحله گروهی جذابیت مسابقات حفظ شود؛ وقتی در هر گروه ۵ یا ۶ تیم حضور دارند، طبیعی است که بعد از دو بازی اول و مشخص شدن تیم‌های صعود‌کننده، سطح کیفی رقابت‌ها دچار افت می‌شود.

اتفاقات خاص و عدم حضور سپاهان در نیمه‌نهایی

میردامادی با اشاره به اتفاقاتی که در مرحله گروهی رخ داد گفت: در برخی از مسابقات اتفاقات خاصی رخ داد که باعث شد سپاهان به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان از صعود به جمع ۴ تیم برتر باز بماند، به نظر می‌رسد باید بازنگری‌های صورت بگیرد تا دیگر شاهد این اتفاقات عمدی یا غیرعمدی نباشیم و تیم‌هایی که استحقاق حضور در مراحل نهایی را دارند، بهتر شناسایی شوند.

پیشکسوت هندبال اصفهان در پایان گفت: سپاهان علی‌رغم میزبانی خوب ،از لحاظ فنی اقداماتی در این دوره انجام داده بود ولی فرصت کم، نبود هماهنگی و کمی هم بدشانسی مانع نتیجه‌گیری مطلوب آن‌ها شد؛ به نظر می‌رسد تیم شهیدشاملی کازرون نیز تنها به حضور در این رقابت‌ها قانع بود و هدف بالاتری برای صعود به مراحل پایانی نداشت.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول