اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه‌های کردستان اجرا شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان ، معاونین ایشان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستان‌های تابعه در ندامتگاه‌های استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد.

طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه‌های کردستان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس‌کل دادگستری کردستان در حاشیه اجرای طرح غربالگری رندانیان کردستان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چهارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضاییه است.

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، تصریح کرد: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط، تخفیف مجازات و ... هستند با رعایت مقررات و در چهارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق، ضمن تناسب صدور قرارهای تامین با جرم ارتکابی متهمین، حتی‌الامکان قرارهای مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

شایان ذکر است، این طرح همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاه‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و 144 نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد.

در پایان این مراسم، مجموعا 292 مورد از تاسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول