اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سهم ۳.۵ درصدی بخش کشاورزی از جذب سرمایه گذاری در کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ۱۱ درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد اما تنها ۳.۵ درصد سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داده که بایستی در جذب بیشتر سرمایه گذاری در این بخش حرکت کنیم.

سهم ۳.۵ درصدی بخش کشاورزی از جذب سرمایه گذاری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صفدر نیازی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون اقتصادی استاندار، محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و جمعی از مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی ۱۱ درصد در تولید ناخالص ملی سهم دارد اما تنها ۳.۵ درصد سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داده که بایستی در جذب بیشتر سرمایه گذاری در این بخش حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت منابع آبی در کشور گفت: بی تردید تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در کشور بعنوان یک چالش در بخش کشاورزی محسوب می شود که بایستی با ارتقاء بهره وری و بهبود راندمان این مشکل را برطرف کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم اهمیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: هدر رفت آب در زمان انتقال به مزارع کشاورزی بالاست که مستلزم تقویت اعتبارات و سرمایه گذاری در این حوزه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: نظام خرده مالکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که با تقویت تشکل ها و اصلاح نظام های بهره برداری بایستی به سمت ارتقاء بهره وری در بخش کشاورزی حرکت کنیم تا سرمایه گذاری ها در حوزه اصلاح و بهبود آب و خاک موثر باشد.

نیازی به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: بارندگی ها در کشور به زیر ۲۰۰ میلمتر کاهش یافته و چاره ای جز حرکت به سمت الگوی کشت نیست.

وی همچنین بر لزوم اهمیت دشت قزوین در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی و همچنین احیای دشت قزوین تاکید کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه های زیادی در حوزه بهره وری آب و خاک در کشور در دست انجام است که می توان به اجرای سالیانه حدود پنج هزار و ۵۰۰ پروژه آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی کشور اشاره کرد.

صفدری یادآور شد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی هزار و ۵۶۳ طرح با هفت هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره برداری می شود که بیشتر آنها در حوزه آب و خاک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول