اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«استان قزوین» جایگاه ویژه ای در برقراری امنیت غذایی کشور دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: با وجود اینکه اراضی قابل کشت در استان با مشکلات بحران آب روبرو هستند اما همچنان در بخش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی، استان قزوین در سطح کشور جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

«استان قزوین» جایگاه ویژه ای در برقراری امنیت غذایی کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: احیای دشت قزوین، تامین منابع آبی، گرفتن آب کشاورزان از سد طالقان، اصلاح الگوی کشت، توجه به آبخیزداری و آبخوانداری و اجرای طرح های سامانه نوین آبیاری در مزارع از مهمترین طرح های اولویت دار و نیاز بخش کشاورزی استان است که بایستی توجه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اراضی قابل کشت در استان با مشکلات بحران آب روبرو هستند اما همچنان در بخش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی، استان قزوین در سطح کشور جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس یادآور شد: تعداد زیادی از کشاورزان موفق استان را بانوان تشکیل می دهند که در کنار وظایف همسرداری، فرزند پروری و خانه داری در حوزه کشاورزی نیز فعال هستند.

محمدبیگی ادامه داد: استان قزوین در تکمیل طرح کاداستر و حد نگاری کشاورزی توانسته رتبه نخست را در کشور کسب نماید که جای تقدیر دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول