اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز برجسته‌سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت‌فولاد: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مشاهیر آرمیده در تخت‌فولاد این مجموعه را می‌توان به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعد از وادی‌السلام در نجف برشمرد.

آغاز برجسته‌سازی قبور مشاهیر شناسایی شده در تخت فولاد

سیدمحسن کاظمی‌طباء مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت‌فولاد اظهار داشت: کار برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر مدفون در تخت فولاد که به تازگی شناسایی شده اند آغاز شد.

وی با اشاره به لزوم معرفی و برجسته سازی سنگ قبور مشاهیر آرمیده در تخت فولاد افزود: شاخص‌سازی و برجسته‌سازی قبور مشاهیر از سال ۱۳۷۳ با شکل‌گیری مجموعه تخت فولاد آغاز و در سنوات قبل ادامه داشته است.هر ساله با توجه به اسناد تازه یاب و پژوهش‌های انجام شده در مجموعه تخت‌فولاد برخی مشاهیر در حوزه‌های مختلف شناسایی و در راستای معرفی شخصیت ایشان، اقداماتی از جمله برجسته سازی قبور آنها انجام می‌شود.

کاظمی‌طباء افزود: با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مشاهیر آرمیده در تخت‌فولاد این مجموعه را می‌توان به‌عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بعد از وادی‌السلام در نجف برشمرد.

مسئول عمران و خدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به جایگاه کمیته شاخص سازی مشاهیر متشکل از واحد پژوهش،واحد ارتباطات و واحد عمران و خدمات شهری مجموعه تخت فولاد از شناسایی و برجسته سازی قبور تعداد قابل توجهی از مشاهیر و نام آوران این سرزمین مقدس در سال جاری را خبر داد.

به‌گزارش فارس، تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی–جنوبی شهر واقع شده است. تخت فولاد به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن و وجود ابنیه ارزشمند تاریخی، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود و در شمار مکان‌های دیدنی اصفهان قرار دارد.

 بیش از ۱۲۰۰ شخصیت موثر و دارای شهرت در حوزه های گوناگون در این قبرستان تاریخی آرمیده‌اند.

پایان پیام/۳۸۱۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول