اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| سگ‌های ولگرد از کوچه‌ها جمع‌آوری شوند

کاربران فارس من خواهان جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و انتقال آنها به مراکز مجاز و پناهگاه‌ها شدند.

فارس من| سگ‌های ولگرد از کوچه‌ها جمع‌آوری شوند

خبرگزاری فارس؛ فارس من: لزوم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از کوچه و خیابان‌های شهر و انتقال آنها به پناهگاه‌های امن مطالبه‌ای است که در سامانه فارس من ثبت شده است و ذهن کاربرانی را درگیر خود کرده است.

خانم پریسا علیان سردبیر این پویش در گفتگو با خبرگزاری فارس در خصوص آسیب‌های این موضوع می‌گوید: «خطر ناقل بودن این سگ‌ها به انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها و انتقال‌شان به دیگر موجودات و حتی انسان همواره وجود دارد. کشنده‌ترین این بیماری‌ها «هاری» است که صد در صد کشنده است.»

طبق بعضی آمارها در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار سگ در ایران وجود داشت که حدود ۲ تا ۳ میلیون یا به‌ عبارتی بیش از نصف این رقم را سگ‌ های خیابانی تشکیل می‌‌دادند.

علیان به خاطره خود از حادثه دردناک حمله سگ‌های وحشی به یک کودک در شهرستان سراب اشاره کرده و می‌گوید: «خانواده این کودک هزینه‌های زیادی کردند اما پس از چند سال همچنان کودکشان درگیر بیماری است.»

بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های خیابانی مصوب سال ۸۷، سگ‌های خیابانی باید جمع‌آوری و به مراکز و پناهگاه‌‌های مجاز انتقال داده شوند. علیان پیشنهاد می‌کند: «در مراکز عقیم‌ سازی، این سگ‌ها واکسینه و بیماری‌هایشان کنترل شود و در صورتی که متقاضی داشته باشند سگ‌ ها را با شناسنامه، شرایط خاص و اخذ تعهد به ‌عدم رهاسازی در شهر و طبیعت به افراد واگذار کنند.»

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول