اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با شرط تدوین پیوست بهره وری منابع آب از طرح های سرمایه گذاری در قزوین حمایت می کنیم

استاندار قزوین گفت: تیم مدیریتی استان از طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای به ویژه در صنعت و کشاورزی با این شرط که پیوست بهره‌وری منابع آب داشته باشند، حمایت می کند.

با شرط تدوین پیوست بهره وری منابع آب از طرح های سرمایه گذاری در قزوین حمایت می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی  ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد از اقدامات دقیق و عمقی در حوزه احیای دشت قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و اهمیت دشت قزوین، تیم مدیریتی استان اقدامات زیربنایی را جهت حفظ و احیای این دشت در دستور کار قرار داده است.

وی از طراحی توسعه پایدار این دشت خبر داد و افزود: با توجه به آمار ارائه شده سازمان نقشه برداری کشور، دشت قزوین در حوزه فرونشست جزو مناطق خاص محسوب شده و بی توجهی به این مقوله موجب از دست دادن فرصت ها خواهد شد.

استاندار قزوین کاهش مصرف آب های زیرزمینی را از راه های پیشگیری بحران فرونشست در دشت قزوین برشمرد و عنوان کرد: طرح انتقال آب شرب سد طالقان از دیگر برنامه های مجموعه مدیریتی استان است که می تواند در مسیر حفظ و توسعه دشت قزوین و جلوگیری از فرونشست آن نقش مهمی ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: اجرای طرح ساخت سد بالاخانلو می تواند در جلوگیری از فرونشست این منطقه پر خطر موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته احیای دشت قزوین با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، استاتید دانشگاهی و نخبگان تشکیل شده و برنامه های محوری و دقیقی در حال اجرا می باشد.

اعلایی اضاغه کرد: با ساخت سد بالاخانلو و تامین آب شرب، ۳۰ مرکز گردشگری در شهرستان بوئین زهرا احداث خواهد شد.

استاندار قزوین یادآور شد: راه اندازی بازار آب از برنامه های محوری مدیریت اجرایی استان است که می تواند نقش مناسبی را در مدیریت مصرف آب ایفا کند.

وی افزود: تیم مدیریتی استان از طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای به ویژه در صنعت و کشاورزی با این شرط که پیوست بهره‌وری منابع آب داشته باشند، حمایت می کند.

اعلایی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر تمام منابع آبی استان از آب های زیرزمینی تامین شده و باید به حفظ منابع آبی با جدیت بیشتری توجه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول