اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

18 هزار نفر در ایلام موفق به اهدای خون شدند

مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: پارسال 18 هزار و ۱۷۱ نفر در استان با داشتن شرایط جسمانی مناسب موفق به اهدای خون شدند.

18 هزار نفر در ایلام موفق به اهدای خون شدند

دکتر لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام به مناسبت ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون داشتیم که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۱ نفر با داشتن شرایط جسمانی مناسبت موفق به اهدای خون شدند.

 وی با اشاره به برپایی تیم سیار خونگیری در شهرستان‌های استان ادامه داد: از این تعداد اهدای خون در سال گذشته، بالغ بر۱۴ هزار نفر در پایگاه ثابت و چهار هزار نفر نیز در پایگاه‌های سیار خون اقدام به اهدای خون کرده اند.

مدیرکل انتقال خون ایلام با اشاره به اینکه در ایلام تنها یک پایگاه ثابت انتقال خون در مرکز استان وجود دارد،گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته ۲ پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان‌های دهلران و ایوان با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای هر پایگاه در نظر گرفته شده که در حال انجام مراحل مناقصه و آغاز فرایند عملیاتی است.

عاصم آبادی خاطرنشان کرد: خونگیری در سطح پایگاه های ثابت و‌ سیار در سه دسته مراجعه کنندگان مستمر، باسابقه و بار اولی تقسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته استان ایلام رتبه دوم کشور در شاخص اهدای خون بانوان را به خود اختصاص داد، یادآور شد: طرح آهن یاری توسط اداره کل انتقال خون استان ایلام در راستای حمایت از بانوان اهداکننده خون به مدت یک ماه از زمان دریافت خون به صورت رایگان انجام شد.

عاصم آبادی ادامه داد: حضور پرشور و خودجوش مردم استان ایلام برای اهدای خون همواره مایه دلگرمی بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی بوده و امروز فرصتی مناسب برای قدردانی و نکوداشت این افراد است که بدون کوچکترین چشم داشتی با اهدای خون خود مصداق بارز ایثار و از خودگذشتگی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت ۲۴ خرداد ( ۱۴ژوئن ) روز جهانی اهدا کنندگان خون بیش از ۵۰ نفر از اهداکنندگان استان با بالاترین شاخص اهدای خون تجلیل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول