اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز برداشت هندوانه از مزارع تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد از آغاز برداشت هندوانه از سطح هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این محصول خبر داد.

آغاز برداشت هندوانه از مزارع تایباد

جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد، اظهار کرد: همزمان با اواخر بهار و اوایل تابستان، برداشت هندوانه از سطح هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان تایباد آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان برداشت، بیش از ۵۰ هزار تن از این محصول برداشت شود. 

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در سال جاری با اجرای الگوی کشت در این شهرستان، سطح زیر کشت هندوانه ۱۵ درصد کاهش یافته و جای خود را به محصولاتی مانند پنبه، ذرت و چغندر قند داده است. 

وی ادامه داد: هندوانه و خربزه محصولات جالیزی سنتی و با قدمت کشت بالا در منطقه تایباد هستند که این شهرستان از لحاظ تولید و عملکرد هندوانه در خراسان رضوی، رتبه اول را داراست. 

اعتضادی بیان کرد: با توجه به نیاز آبی بالای هندوانه، در حال حاضر ۵۰ درصد سطح زیر کشت این محصول به سامانه های نوین آبیاری مجهز می باشد و همچنین در ۱۰۰ درصد کشتزارها از خاکپوش یا مالچ پلاستیکی استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: ۶۰ درصد اراضی نیز بوسیله نشا زیر کشت رفته که رعایت این اقدامات به‌زراعی و انتخاب تاریخ کشت مناسب، باعث صرفه جویی ۶۰ درصدی در مصرف آب در کشتزارهای هندوانه نسبت به روش های سنتی شده است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در فصل کاشت تا برداشت هندوانه که در اواخر خردادماه آغاز می شود و تا یک ماه ادامه دارد، بیش از ۸۰ هزار نفر روز اشتغال ایجاد می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول