اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بسته خبری حوادث خراسان جنوبی| شناسایی کلاهبرداران سایبری و هشدار در مورد کلاهبرداری با ترفند جمع آوری کمک از قربان تا غدیر

در بسته خبری امروز حوادث خراسان جنوبی در جریان جزئیات خبرهایی در زمینه توقف کالا و مرغ قاچاق در طبس و نهبندان، شناسایی کلاهبرداران سایبری، کلاهبرداری با ترفند جمع آوری کمک‌های مردمی قربان تا غدیر و طرح برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف در سرایان و فردوس قرار می‌گیرید.

بسته خبری حوادث خراسان جنوبی| شناسایی کلاهبرداران سایبری و هشدار در مورد کلاهبرداری با ترفند جمع آوری کمک از قربان تا غدیر

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ در بسته خبری امروز حوادث خراسان جنوبی در جریان جزئیات خبرهایی در زمینه توقف کالا و مرغ قاچاق در طبس و نهبندان، شناسایی کلاهبرداران سایبری، کلاهبرداری با ترفند جمع آوری کمک‌های مردمی قربان تا غدیر و طرح برخورد با موتور سیکلت سواران متخلف در سرایان و فردوس قرار می‌گیرید.

سرهنگ فاضل مریمی، فرمانده انتظامی شهرستان طبس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی دیهوک این شهرستان طبس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از اتوبوس، ۱۰دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی و انواع کالای قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوط بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

شناسایی کلاهبرداران یک میلیارد ریالی توسط پلیس فتا 

سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه بیان داشت : شخصی ناشناس با من تماس گرفته و گفت با‌ توجه ‌به این‌ که کارت‌ بانکی شما فاقد هر‌گونه تخلف بوده است، شما برنده جایزه یکصد میلیون ریالی شده‌اید، که من به ایشان اعتماد کرده و شماره‌حساب خود را به وی دادم و قرار شد نامبرده این مبلغ را به حسابم واریز کند.

وی ادامه داد: پس‌ از‌ آن کد‌هایی به موبایلم ارسال شد و من نیز این کد‌ها را برای وی خواندم، مدتی بعد متوجه برداشت مبلغ یک میلیارد ریال از حساب بانکی خود شدم، لذا بنده شاکی هستم و خواهان رسیدگی را دارم.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا خراسان جنوبی با انجام اقدامات تخصصی و با استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، افراد کلاهبردار که ۲ نفر بودند و در خارج از استان نیز زندگی می‌کردند، شناسایی شدند.

وی بیان داشت: با تلاش ماموران پلیس فتا و با هماهنگی مقام قضائی مبلغ ۸۶۰ میلیون ریال به‌حساب شاکی برگشت داده شد که در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام سایبری خاطر‌نشان کرد: کاربران فضای مجازی از اعتماد بی‌ جا به افراد ناشناس جدا خودداری کرده و از در ‌اختیار ‌قرار‌دادن پیامک‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند، چرا که در‌اختیار ‌قرار‌دادن این پیامک‌ها، این امکان را برای مجرمین سایبری مهیا می‌کند تا حساب بانکی افراد را خالی کنند.

 کلاهبرداری با ترفند جمع‌آوری کمک به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر  

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در ادامه اظهارداشت: با‌توجه ‌به نزدیک ‌شدن جشن‌های عید قربان تا غدیر و تصمیم بسیاری از هموطنان برای کمک به ایتام و نیازمندان به مناسبت این اعیاد، این موضوع مجرمان سایبری را به تکاپو انداخته است تا از این طریق از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و قرار‌دادن شماره‌حساب و شماره‌کارت در آن از کاربران فضای مجازی می‌خواهند مبلغی را به این حساب‌ها واریز کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیان داشت: مجرمان سایبری گاهی اوقات برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی خودشان را نماینده موسسات خیریه معتبر کشور نیز معرفی کرده و با انتشار عکس‌هایی از زندگی افراد نیازمند سعی در تحریک احساسات کاربران فضای مجازی و فریب آنان را دارند.

سرهنگ الوانی توصیه کرد: شهروندان چنانچه قصد دارند به مناسبت نزدیک شدن اعیاد پیش‌رو مبلغی را به ایتام و خانواده‌های محروم کمک کنند، به طور این مبلغ را به شماره‌حساب‌هایی که از طرف رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، واریز کرده و به آگهی‌های تبلیغاتی اینترنتی که از طرف مجرمان سایبری و با انگیزه کلاهبرداری از افراد انتشار می‌یابد، توجه نکنند. 

توقیف کامیون حامل مرغ زنده قاچاق در بیرجند

سرهنگ احمدرضا کارگر، فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند‌ هم به خبرنگاران گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ قاچاق که بدون مجوز بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوط بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در سرایان و فردوس 

سرهنگ عباس حسنی، جانشین انتظامی سرایان هم گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به منظور برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که سبب نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان اجرایی شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم‌های گشت پلیس اجرایی شد که در همین رابطه ۱۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف شناسایی، توقیف و روانه پارکینگ شدند.

جانشین انتظامی شهرستان سرایان بیان داشت: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی فردوس هم گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به‌منظور برخورد با موتورسیکلت سواران و رانندگان متخلف که سبب نارضایتی شهروندان شده بود، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مدت ۷۲ ساعت در شهرستان فردوس اجرایی شد.

وی افزود: این طرح با حضور تیم‌های گشت پلیس اجرایی شد که در همین رابطه ۳۳ دستگاه موتورسیکلت و ۳ خودرو متخلف شناسایی، توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف کامیون مرغ های بدون مجوز

سرهنگ حسین عرب، فرمانده انتظامی نهبندان نیز اظهارداشت: ماموران انتظامی بخش شوسف این شهرستان هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوط بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول