اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: انتخابات در کشور ما فراتر از یک مسئله سیاسی است

استاندار مازندران با بیان اینکه انتخابات در کشور ما فراتر از یک مسئله سیاسی است، گفت: فرمانداران ضمن اجرای سیاست‌های انتخاباتی، توسعه و رشد اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار مازندران: انتخابات در کشور ما فراتر از یک مسئله سیاسی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برای توسعه باید در ساختار دولتی تغییر ایجاد کنیم‌، مازندران ظرفیت بالایی در اقتصاد وجود دارد و باید در این حوزه با اختیارات بیشتر برای توسعه وارد کار شد.

وی افزود: نگاه ما این است که وزیر منطقه‌ای برای استان‌ها تعریف و استاندار به عنوان معاون وزیر باشد و اختیارات لازم را داشته باشد تا در رویکرد جدید شاهد تحول در رونق اقتصادی استان‌ها باشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: تاکنون۴۰ انتخابات در کشور برگزار شد و مشارکت مردم در انتخابات، سوخت موتور توسعه و آبادانی است و تحقق اراده ملی است.

وی گفت: وظیفه ما در ستاد انتخابات، حرکت قانونمند، اعتمادسازی و صیانت از آرا مردم است و باید امانتدار باشیم و باید براساس شرع، قانون و اخلاق مبنای انتخابات است و باید اقدام کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: تاکنون براساس آموزه های امامین انقلاب و قانون اساسی حرکت کردیم و براساس مروم‌سالاری دینی در انتخابات حضور یافتیم و دولت‌مردمی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  و فرهنگی مردمی‌سازی یکی از شاخصه‌های این دولت است چرا که حضور مردم موجب بالندگی و عدم‌حضور مردم موجب شکست است و در دو سال گذشته امید به جامعه تزریق شد.

استاندار مازندران گفت: دشمن تمام توان خود را برای یاس در پیش گرفته و نقش مردم در نظام امیدآفرین است و باید با حضور در انتخابات دیگران را هم به این حضور دعوت کرد که مردم‌ما با همین نگاه وارد می شوند و ما مبنای دینی و اعتقادی در انتخابات داریم.

وی افزود: انتخابات ما فراتر از مسائل سیاسی است و یک فریضه دینی است و باید همه نقش‌آفرین باشند و باید در پرشورتر کردن و همگانی کردن انتخابات آتی تلاش شود تا تبلیغات تحریم انتخابات دشمن با امپراتوری رسانه‌ای نقش برآب شود و باید همدل باشیم.

نماینده عالی دولت در استان‌ مازندران با بیان اینکه نیازمند همدلی در جامعه هستیم، گفت: آنچه ما را از ابتدای انقلاب در توفیقات بزرگ کشور موفق کرد همدلی بود که رمز بزرگ نیروهای انقلاب است و باید از تفرقه پرهیز کرد که ایجاد افتراق از برنامه‌های دشمن در برنامه نفوذ است.

وی افزود: نیروهای انقلاب باید پر شور و پر تلاش با تعامل در راستای توسعه نظام‌گام بردارند.

حسینی‌پور یادآور شد: حضور در انتخابات شکست دشمن‌ است و لذا نقشه راه انتخابات در چهارچوب رهبری براساس مشارکت، امنیت، سلامت و رفاقت باشد و باید از توهین‌ها جلوگیری و میزان‌مشارکت مردمی را به عنوان‌پشتوانه نظام و تعالی انقلاب افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات پیام وفاداری و اعتماد و امید به نظام و فرصتی برای مردم سالاری دینی و ایران قوی است و همه باید برای پرشکوه شدن انتخابات تلاش کنیم.

حسینی‌پور گفت: در مازندران همچون سراسر کشور با تمام توان برای اجرای انتخابات پیش رو آماده‌ایم و با توان در این بخش وارد شده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در مازندران خاطرنشان کرد: از زمان آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم در مازندران که اولین حکومت علوی در این استان و در روستای صالحان کجور تشکیل شد و حضور عالمان بزرگی همچون آیت‌‌الله کوهستانی، حسن زاده آملی، جوادی آملی و شخصیت‌های بزرگ که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ طلبه مازندران در قم در حال تحصیل اند و این استان بیش از ۱۰ هزار شهید انقلاب، اسلام، مدافع وطن و مدافع حرم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: از منظر اقتصادی ۱۰ سال متوالی رشد اقتصادی در مازندران با دارا بودن جنگل و دریا و ظرفیت های مختلف، صفر بود و این در حالیست که دارا بودن ۳ فرودگاه بین‌المللی و ۳ بندر و پتانسیل‌های مختلف می‌توانست این استان را به رشد برساند.

حسینی‌پور گفت: سال ۱۴۰۱ رشد منفی اقتصادی در این استان بعد از ۱۰ سال به رشد اقتصادی ۵ درصد رسید که در حوزه‌های مختلف، ترانزیت کالا در بنادر ارتقا یافت و جذب سرمایه‌گذاری رونق و بهره‌وری رشد یافت، کاهش ۳ درصدی طلاق، نرخ ۴۴ درصدی مشارکت اقتصادی که ۲ درصد از شاخص کشوری است، خروج ۱۳۲ واحد تولیدی از تملک بانک ها و توسعه رشد اقتصادی و بازگرداندن ۱۹۸ واحد راکد به چرخه تولید و ۱۱۸ درصد نرخ اشتغال افزایش یافت و نرخ بیکاری به ۵.۴ درصد رسید.

وی افزود: بیشترین نرخ بیکاری استان‌مازندران در سنین تحصیل کرده بالاست و افزایش ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از بنادر استان با توجه به توسعه تبادلات با کشورهای CIS  رشد قابل توجه اقتصادی را شامل حال استان‌کرده‌است و قرار گرفتن در مسیر کریدور می تواند نقش مهمی در صادرات و تبادلات کالای استراتژیک و حوزه کشاورزی داشته باشد.

به گفته استاندار مازندران، در حوزه سوآپ نفت از نیروگاه نکا تا شاه عبدالعظیم تهران هزینه کلانی انجام شد اما به دستور دولت گذشته بسته شد و اکنون باز شد و سوآپ نفت با روسیه آغاز شد و یک پدافندغیرعامل و مسیر جایگزین است که باید در تعاملات اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور گفت: فرمانداران ضمن اجرای سیاست‌های انتخاباتی، توسعه و رشد اقتصادی را در دستور کار قرار دهند که با توجه به تعامل برای ارتقا کیفیت اقتصادی تلاش کنند تا در ارزش گذاری زنجیره تولید اثرگذار باشند و ظرفیت‌های نهفته شناخته و فعال شود و با قدرت اقتصادی قدرتمند در بازاریابی تلاش شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول