اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

مخبر: پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها آزاد شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: در رابطه با پول‌های بلوکه شده باید گفت که در برخی کشورها، آزاد شده و در برخی کشورها نیز مقدمات آزاد سازی فراهم شده است.

مخبر: پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها آزاد شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز چهارشنبه (24 خرداد) در حاشیه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم از همان ابتدا، کنترل تورم بود.  در زمان تحویل دولت به دولت سیزدهم، "تورم شهریورماه" ۵۹.۶ درصد بوده اما دولت سیزدهم این تورم را کنترل کرد طوری که کل تورم سال ۴۶.۲ درصد شد. در شهریور ۱۴۰۱ تورم به ۴۰ درصد(۳۹.۶ درصد ) رسید.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ که با مشکلات زیادی اعم از اغتشاشات و حذف ارز ترجیحی مواجه بودیم، با این تفاسیر دولت توانست تورم سالانه را کنترل کند تا افزایش نداشته باشد.

مخبر تصریح کرد: در تعدادی از کشورها منابع بلوکه شده ایران آزاده شده و در برخی کشورها نیز مقدمات آزادسازی فراهم شده است.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تورم تولید کننده و تورم مصرف کننده کاهش یافته است و در خرداد ماه این کاهش چشمگیرتر خواهد بود.

مخبر در مورد آزادی منابع بلوکه شده ایران در برخی کشورها تصریح کرد: در تعدادی از کشورها منابع بلوکه شده ایران آزاده شده و در برخی کشورها نیز مقدمات آزادسازی فراهم شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول