اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شرکت ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت در سال تحصیلی جاری شرکت کرده‌اند هدف‌گذاری ما ۳۶ هزار نفر بود که مشارکت دانش‌آموزان در این اردوها ۵ هزار نفر فراتر از افق پیش‌بینی شده بود.

شرکت ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه شورای راهبردی این اداره‌کل که با حضور دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوهای راهیان پیشرفت در سال تحصیلی جاری شرکت کرده‌اند هدف‌گذاری ما ۳۶ هزار نفر بود که مشارکت دانش‌آموزان در این اردوها ۵ هزار نفر فراتر از افق پیش‌بینی شده بود این اردوها در تابستان نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در جامعه مشاهده می‌شود برخی از حیا و دین فاصله گرفته‌اند باید این واژگان را احیا کنیم و همه باید دست در دست هم دهند تا این فرهنگ ترویج یابد زیرا دشمن برای مقابله با این موضوع روش‌های هوشمندانه‌ای به کار گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب، اقدامات ایجابی و اقناعی باید در جامعه هدف ما مورد استفاده قرار گیرد که در این زمینه در آموزش و پرورش استان، طرح‌های مختلفی از جمله سنگر، گوهرشاد و صدف برگزار شده است البته تا اجرای کامل این طرح‌ها فاصله داریم، اما آغاز آن را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: حضور ۲۵ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف بی‌نظیر است و این نشان از علاقه دانش‌آموزان به مباحث دینی دارد حدود دو سوم جمعیت معتکفین در برخی شهرستان‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و ازاین‌دست اقدامات در سال تحصیلی جاری در سطح استان به‌وفور در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش خانواده با وجود کمبود نیرو و مدرس، ۵۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان، در این آموزش‌ها شرکت کردند.

ابراهیمی بیان داشت: فرایند گزینش معلمان جدیدالاستخدام برای ما بسیار مهم است و ما از توان داخلی و همچنین سایر نهادها برای گزینش بهره خواهیم گرفت تا شایسته‌ترین نیروها جذب آموزش و پرورش شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: درب آموزش و پرورش به روی همه نهادهای دغدغه‌مند باز است، اما در این زمینه حفظ محوریت و حکمرانی آموزش و پرورش امری ضروری است.

وی افزود: اگر بخواهیم کار تربیتی اثربخش انجام شود، باید افرادی که مجری کار تربیتی هستند خود عامل به آن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار دانش‌آموز اصفهانی در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌اند که اگر امکانات و شرایط بیشتری فراهم می‌شد، تعداد داوطلبان این اردوها نیز بسیار بیشتر از افراد اعزامی بود و این نشان از علاقه‌مندی دانش‌آموزان به موضوع دفاع مقدس دارد.

پایان پیام/۳۸۱۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول