اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ساعت بازدید از حافظیه شیراز تا ساعت ۲۳ افزایش یافت

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: با رایزنی‌های انجام شده و موافقت استاندار، ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت ۲۳ افزایش یافت.

ساعت بازدید از حافظیه  شیراز تا ساعت ۲۳   افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده  اعلام کرد: این افزایش ساعت بازدید از آرامگاه حافظ ساعتی پیش به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ابلاغ شده و از امشب اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: ساعت بازدید از حافظیه از نیمه خردادماه براساس اظهار اداره‌کل میراث فرهنگی درباره نداشتن امکانات لازم در تأمین دوربین‌های حفاظتی، روشنایی و نیروی انسانی برای تأمین امنیت این مکان فرهنگی، با مصوبه شورای تأمین شهرستان شیراز به ساعت ۱۹ محدود شده بود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: حافظیه از پربازدیدترین مکان گردشگری کشور است و روزانه بسیاری از افراد از جای جای ایران و از سه‌هزار کیلومتر آن سو تر به شیراز سفر می‌کنند تا از این مکان و دیگر اماکن فرهنگی این شهر بازدید کنند.

فرخ زاده افزود: با توجه به گرمای هوا در طول روز، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند برای بهره بردن از هوای خنک شبانه و نورپردازی و زیبایی‌های گردشگری شب، از این ساعات برای حضور در اماکن فرهنگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کاهش زمان بازدید و بسته‌شدن درب حافظیه در ساعت ۱۸:۳۰ سبب می‌شود تا گردشگران از این فرصت محروم شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: علاوه بر این در اطراف حافظیه کسبه فراوانی مشغول فعالیت هستند که کاهش زمان بازدید گردشگران شغل و درآمد آنها را با چالش مواجه می‌کند.

فرخ زاده افزود: همچنین در زمان حاضر ۱۵۰ نفر در حافظیه شاغل هستند که با محدود شدن ساعات بازدید فعالیت آنها به یک شیفت کاهش می‌یابد و در عمل تنها ۷۵ نفر آنها قادر به فعالیتند.

وی یادآور شد: حافظیه در نوروز میزبان ۱.۵ میلیون گردشگر در ایام نوروز بوده و از مجموعه‌های شاخص گردشگری فارس و کشور به شمار می‌رود بنابراین رفع نیازهای آن مطالبه مردم فارس از وزارت میراث فرهنگی است و این وزارتخانه باید اهتمام ویژه‌ای به پر بیننده ترین مرکز گردشگری کشور داشته باشد.

پایان پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول