اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عزم دولت امارات برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران

مقامات وزارت خارجه امارات عربی متحده در دیدار علی باقری بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران تأکید کردند.

عزم دولت امارات برای ارتقای همه‌جانبه روابط با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۳ خرداد در سفر به امارات عربی متحده با «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات و «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها، معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تعامل نامحدود و همه‌جانبه با همسایگان، رایزنی مستمر سیاسی بین مقام‌های وزارت ‌خارجه‌های دو کشور را مهمترین عامل تحکیم روابط بین ایران و امارات خواند و تصریح کرد: امنیت و ثبات پایدار منطقه‌ای در گرو همکاری همه کشورهای منطقه برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تاکید بر کارآمدی سیاست همسایگی، اظهار داشت: پل دوستی و برادری که به همت کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس در پرتو اراده سیاسی این کشورها ایجاد شده، چشم‌انداز روشنی از ثبات و توسعه را برای مردم منطقه پدیدار کرده است.

باقری ایرانیان مقیم امارات را پشتوانه مستحکم و سرمایه معتبر برای روابط دوجانبه بین ایران و امارات خواند و برای حل و فصل مسائل و مشکلات آنها با طرف اماراتی رایزنی کرد.

در این دیدارها، دو مقام عالیرتبه اماراتی بر عزم دولت این کشور برای ارتقای همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و تعمیق روابط اقتصادی را اولویت مناسبات دوجانبه دانستند.

در این سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی و دبی، رمز پایداری روابط ایران و امارات در دوره جدید را تحکیم اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور خواند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول