اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قطع برق 130 دستگاه اجرایی و اولتیماتوم به 670 ساختمان اداری در مشهد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد ضمن هشدار به 670 ساختمان اداری پر مصرف از قطع برق 130 دستگاه اجرایی در شهر مشهد خبر داد.

قطع برق 130 دستگاه اجرایی و اولتیماتوم به 670 ساختمان اداری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، معصومه مرادی اظهار کرد: با توجه به گرمای تابستان سال ۱۴۰۲، ضرورت کاهش مصرف برق و  بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و بانک ها موظف هستند در ساعت اداری نسبت به دوره سال گذشته ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

وی افزود: در روزهای ۱۶ و ۱۷ خرداد به ادارات و نهادها و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف در مشهد اخطار و هشدار لازم به صورت پیامک داده شد. در روز ۲۰ خرداد نیز تعداد ۸۰ اداره که میزان مصرف مصوبه هیات دولت را رعایت نکرده بودند بدون مراجعه حضوری و با استفاده از کنترل پذیری لوازم اندازه گیری از راه دور برق آنان قطع گردید.

مرادی ادامه داد: در روز ۲۱ خردادماه نیز ۵۰ اداره و دستگاه اجرایی که ضوابط مدیریت مصرف را رعایت نکرده بودند با قطع برق از راه دور مواجه شدند.

هشدار درباره کاهش مصرف برق در ادارات

 

وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف و ضرورت نظارت و کنترل میزان مصرف برق مشترکین در شهر مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۶۷۰ ساختمان اداری در محدوده عملیاتی توزیع برق مشهد دارای کنتورهای هوشمند می باشند که طبق مصوبه هیات دولت باید نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد خاطرنشان کرد: برنامه محدودیت مصرف تا ۱۵ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت و اداراتی که ضوابط تعین شده را رعایت نکنند ضمن اطلاع رسانی به صورت تلفنی و پیامکی از راه دور و بدون مراجعه حضوری برق آنان قطع خواهد شد .

بانک ها، پرمصرف های برق!

 

مرادی درباره ادارات پرمصرف گفت: متاسفانه اغلب پرمصرف ها در مشهد ، بانک ها هستند اما باید اذعان کرد که سازمان بازرسی و استانداری و فرمانداری از شرکت برق مشهد گزارش کاملی برای این موضوع خواهند خواست. لیست ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف آخر هر هفته به دلیل رعایت نکردن مصوبه دولت، به سازمان بازرسی استان و فرمانداری ارسال خواهد شد.

توصیه هایی برای جلوگیری از قطع برق

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اشاره به این که مطمئنا در تابستان برنامه ۳۰ درصد کاهش مصرف مدنظر است، افزود: با توجه به محدودیت و مدیریت مصرف ضروری است در حد امکان از روشن کردن کولر های گازی که برای اقلیم مشهد ضروری نیست، خودداری شود. همچنین قرار دادن کولر آبی روی دور کند و یا استفاده از پنکه می تواند در کاهش مصرف تاثیر گذار باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول