اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مراکز نفس به کمک پیشگیری از سقط عمد می‌آیند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از راه‌اندازی مرکز نفس در راستای پیشگیری از سقط‌های عمدی در استان خبرداد.

مراکز نفس به کمک پیشگیری از سقط عمد می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در جلسه هم‌اندیشی راه‌اندازی مرکز «نفس» اظهار کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و تدابیر مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و افزایش نرخ موالید یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش جمعیت، کمک به مادرانی است که به دلیل مشکلات اقتصادی و تفکرهای اشتباه عرفی، فرهنگی و آگاه نبودن به مسائل شرعی اقدام به سقط جنین خود می‌کنند.

وی افزود: هدف از ایجاد این مرکز فرهنگ‌سازی، ارائه مشاوره و حمایت از خانواده‌هایی است که تصمیم به سقط جنین سالم خود به صورت ارادی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش مهم مراقبین سلامت و ماماها در هدایت مادرانی که قصد سقط جنین سالم خود دارند، گفت: دوره‌های آموزشی برای این گروه‌ها برگزار خواهد شد تا بتوانند ارتباطی هرچه موثرتر را بین این مادران و مرکز نفس برقرار کنند.

ذاکری با توجه به نیاز مرکز نفس در خصوص حفظ فرزند سالم به همراهی قشرهای مختلف جامعه مانند روحانیون و شوراها و بخشداران و برگزاری جلسات آموزشی در محلات و روستاها و مساجد و حسینه‌ها اشاره کرد.

معاون بهداشتی با تاکید بر ایجاد فرهنگ سازی در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط های عمدی گفت: تهیه مطالب آموزشی و انتشار آنها در فضای مجازی و شبکه های اطلاع رسانی در این زمینه موثر خواهد بود .

در این جلسه روند و مراحل اجرایی تاسیس مرکز نفس، شیوه‌نامه‌های مدیریتی و اهداف آن در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و کاهش سقط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسه هم اندیشی راه اندازی مرکز نفس با حضور معاون بهداشتی ، مسئول سازمان بسیج جامع پزشکی استان، رئیس دبیرخانه و قرارگاه جوانی و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و اعضای کمیته در راستای نحوه تشکیل این مرکز در مرکز بهداشت استان هرمزگان برگزارشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول