اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نصب کنتور برق هوشمند در 95 درصد ادارات استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: در راستای کاهش برق در ادارات استان نیز 95 درصد از ادارات و سازمان ها به کنتور هوشمند مجهز شدند.

نصب کنتور برق هوشمند در 95 درصد ادارات استان مرکزی

خبرگزاری فارس اراک، دولت سیزدهم با تحویل گرفتن صنعت برق از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با ۲۰ هزار مگاوات ناترازی مواجه بود که از همان ابتدای کار وزیر نیرو ۱۰۰ برنامه برای گذر از پیک مصرف از سال ۱۴۰۰ اعلام کرد در همین راستا مقرر شد ۱۳۷ نیروگاه کشور تعمیرات دوره‌ای خود را به سرعت در دستور کار قرار دهند.

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یکی از ۳۹ شرکت در سطح کشور است که خدمات برق را به مشترکین ارائه می‌کند.

در حال حاضر ۱۲ شهرستان ۳۳ شهر با ۱۷ واحد اتفاقات و ۱۳۲ دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی و یک مرکز خدمات غیرحضوری در ۲۹۱۲۷ کیلومترمربع در سطح استان به مشترکین خدمات ارائه می‌دهند.

در استان از ۸۰۱ هزار کنتور ۲۱ هزار و ۴۰۰ کنتور هوشمند شده است. این در حالی است که استان مرکزی به عنوان یک استان مولد می‌باشد و سهم استان در مدیریت بار کشور یک سهم کلیدی و مهم به شمار می‌رود، چراکه ۶۷ درصد مصرف ما در بخش کشاورزی می‌باشد.

۷۰ درصد شبکه‌های شهری و روستایی بهسازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در همین خصوص ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: در راستای کاهش تلفات برق در سطح استان ۷۰ درصد شبکه‌های شهری و روستایی بهسازی شد در این خصوص تبدیل شبکه سیم‌های بدون روکش به کابل خودنگهدار از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق بود چراکه موجب می‌شود کاهش سرقت‌ها و قطع شاخه‌های درختان را داشته باشیم.

محمود محمودی اظهار کرد: رمزارزها، ظرفیت نیروگاهی، تفاوت قیمت ارزان برق و مشوق‌ها علل ناترازی تولید و مصرف می‌باشد، این در حالی است که ۸۰ درصد ناترازی‌ها به مصارف سرمایشی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان هزار و ۱۶۹ روستای برق‌دار وجود دارد، افزود: سال گذشته در بخش خانگی در استان اتفاقات خوبی رقم خورد به طوری که شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصارف بودیم که در تاریخ صنعت برق رکورد خوبی بود.

۷۷ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه ۷۷ درصد مشترکین در استان که ۶۴ درصد مصرف را داشتند، الگوی مصرف برق را رعایت کردند گفت: ۲۳ درصد مشترکین بالای الگوی مصرف ۳۶ درصد شبکه برق را مصرف می‌کنند.

محمودی ادامه داد: ۹۰ درصد صنایع استان صنایع متوسط و کوچک هستند که شرکت توزیع نیروی برق استان برای این صنایع برنامه خاصی ندارد اگرچه نیاز است تنها ۱۰ درصد صنایع بزرگ و سنگین در استان در راستای مدیریت مصرف برق همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند تا با موفقیت از پیک مصرف سال جاری عبور کنیم.

وی اضافه کرد: سرقت سیم‌های برق که از جنس مس هستند با رشد زیادی مواجه بود در این خصوص تبدیل شبکه سیم‌های بدون روکش به کابل خودنگهدار از برنامه‌های شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش برق در ادارات استان نیز ۹۵ درصد از ادارات و سازمان‌ها به کنتور هوشمند مجهز شدند؛ بر این اساس برق ادارات متخلف در صورت مصرف بیش از حد مجاز و عدم توجه به اخطاریه‌ها قطع می‌شود.

محمودی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه ترانسفورماتور در استان وجود دارد اضافه کرد: ظرفیت این دستگاه‌ها دو هزار و ۶۶۶ مگاولت آمپر است؛ ۵ هزار و ۸۴۲ حلقه چاه برقدار نیز در استان فعال است.

تولید ۶۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان مرکزی

وی با اشاره به تولید انرژی تجدیدپذیر گفت: در استان ۶۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود که عدد خوبی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تلفات انرژی در سال ۱۴۰۱ را ۸.۳۹ صدم درصد عنوان کرد و ادامه داد: پیک بار در سال گذشته ۹ هزار و ۶۵۶ مگاوات و نیاز مصرف ۱۳۰۴ مگاوات بوده است.

محمودی یادآور شد: در سال گذشته برای اولین بار در استان مرکزی شاهد کاهش پیک بار بودیم به طوری که ۷۲ میلیارد تومان پاداش به مشترکین تخصیص پیدا کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول