اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

هدف‌گذاری افزایش سالانه ۲.۵ درصد در تولید محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه‌تمام کشاورزی به مساحت ۱۳ هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبار بسیار خوبی جذب شده است، گفت: به دنبال افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در استان هستیم.

هدف‌گذاری افزایش سالانه ۲.۵ درصد در تولید محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌ عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در حاشیه بازدید و افتتاح طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی و بهره‌وری در مصرف آب از جمله وظایف این نهاد است، گفت: به دنبال افزایش سالانه ۲.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی در استان هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ادامه داد: استان در بخش کشاورزی به ۲ قسمت نیمه غربی و پروژه‌های حوزه رودخانه کارون و نیمه شرقی تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوهستانی است، افزود: توسعه باغات در اراضی شیبدار در این استان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل ۲۶ طرح نیمه‌تمام کشاورزی به مساحت ۱۳ هزار هکتار از مجموعه منابع استانی و ملی اعتبار بسیار خوبی جذب شده است.

برزگر با بیان اینکه برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این سامانه‌ها سال گذشته در یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره‌برداری رسید.

هدف‌گذاری برای تجهیز ۲ هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری

وی بیان کرد: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و مابقی تا پایان سال تأمین می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی، تاکید کرد: سال گذشته این بهره‌وری یک کیلو و ۶۰۰ گرم در هر مترمکعب بوده است و برنامه‌ریزی شده است که با اجرای برخی طرح‌ها در این خصوص، این بهره‌وری به یک کیلو و ۸۰۰ گرم در هر مترمکعب برسد.

وی گفت: در نیمه غربی استان جذب تخصیص‌های حوزه‌های کارون و در نیمه شرقی استان ارتقای بهره‌وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح مدنظر قرار دارد.

برزگر ادامه داد: امسال ۲۸۰ میلیارد تومان طرح از منابع مختلف استانی، ملی و سفر ریاست جمهور در خصوص سیاست‌های حوزه آب در بخش کشاورزی با عنوان طرح‌های انتقال آب، لایروبی و مرمت قنوات و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در استان در حال اجراست.

وی افزود: یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی و یک‌پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی است و در حال حاضر ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول