اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

توجه به صنایع دستی منجر به خلق معیشت و رضایت می شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:صنایع دستی نقش بی بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل های آینده دارد و توجه به صنایع دستی منجر به خلق رضایت و معیشت می شود.

توجه به صنایع دستی منجر به خلق معیشت و رضایت می شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا شمس احسان در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: صنایع دستی نقشی بی بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل های آینده دارد و تحولات ناشی از توجه به صنایع دستی منجر به خلق رضایت و افزایش معیشت می شود اما با سهم پایین ایران از صنایع دستی دنیا متاسفانه راکد شدن واحدهای تولیدی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: ضرورت همکاری همگانی برای توسعه این بخش جز با ایجاد زیست بوم صنایع دستی و شتاب دادن به این روند و خلق و توسعه تجاری سازی، رونق این حوزه رقم نخواهد خورد.

شمس احسان با بیان اینکه ۱۸ هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران فعال هستند، یادآور شد: حجم تولید و فروش باید حداقل دو برابر شود و سهم صادرات نیز باید افزایش پیدا کند که نیاز به اقدام جهادی و همگانی است.

وی با تأکید بر اینکه می توان سه هزار و ۶۰۰ شغل جدید در این بخش ایجاد کرد، گفت: می توان محیط کسب و کار خانگی را در مجتمع های مسکونی ایجاد کرد و استعداد نوجوانان را به سمت تولید صنایع دستی ببریم و از سویی دیگر از ظرفیت های تبلیغاتی در اختیار شهرداری تهران برای رونق صنایع دستی استفاده کنیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توانیم هویت تهرانی در تولیدات ایجاد کنیم، یادآور شد: تمام این موارد راهبردها و راهکارهای عملیاتی دارد و اگر بتوانیم شهرداری را حامی این هنر قرار دهیم می تواند سرمایه ای برای کشور باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول