اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دادستان آبیک: دستگاه های اجرایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز جدیت بیشتری داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اهتمام ویژه تر مسئولان این شهرستان در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و افزایش گشت ها و بازرسی ها در روستاها را خواستار شد و از اجرای بیش از 40 فقره تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها خبر داد.

دادستان آبیک: دستگاه های اجرایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز جدیت بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، قاضی مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک عصر امروز به همراه حجت الاسلام زایری رئیس شعبه حقوقی 3 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، مسئولان ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی شهرستان از نزدیک در جریان روند ساخت و سازهای غیر مجاز در دو روستای آقچری و صمغ آباد بخش مرکزی شهرستان قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، هدف از این بازدید به همراه مسئولان ادارات شهرستان آبیک را بررسی و بازدید میدانی از ساخت و سازهای غیرمجاز و ارائه تذکرات لازم به مسئولان در راستای جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و باغی و اجرای قانون به ویژه تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی بیان کرد. 

محمدی غالب ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای آقچری و صمغ آباد شهرستان را مربوط به سالهای بسیار گذشته دانست و افزود: شهرستان آبیک در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بین شهرستان‌های دیگر استان وضعیت بهتری دارد که مردم باید از خرد کردن اراضی خودداری کرده و مسئولان هم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اهتمام ویژه تری داشته باشند.

وی بر افزایش بازرسی ها، گشت ها و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی مسئولان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی تاکید و تصریح کرد: اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها منجر به این مهم می‌شود که تغییر کاربری صورت نگیرد، کاربری اراضی حفظ می شود و از تلف شدن سرمایه مردم جلوگیری می شود؛ در صورت ساخت و ساز غیر مجاز مطابق با قانون برخورد شده و منجر به قلع و قمع می شود و هزینه ای که فرد متخلف برای ساخت و ساز غیرمجاز کرده از دستش خارج می شود.

این مسئول قضایی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون کاربری حفظ اراضی و باغها به تعداد بیش از ۴۰ مورد در فروردین ماه و اردیبهشت ماه امسال، تصریح کرد: با اجرای این قانون در همان بدو تغییر کاربری و آغاز به کار ساخت و ساز غیرمجاز همچون فنس کشی و دیوار کشی از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده و اجازه تکمیل داده نمی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بر رصد مستمر و نظارت مسئولان مربوطه بر ساخت و سازها در روستاهای شهرستان با کمک افراد معتمد و افراد بسیجی تاکید و خاطرنشان کرد: در حین ریختن مصالح ساختمانی، مسئولان باید در سر زمین حاضر شده و اجازه ندهند تکمیل شود چرا که پس از تکمیل ساخت و سازهای غیر مجاز و تشکیل پرونده، برای نظام و دستگاه قضایی هزینه ایجاد و مشکلاتی متوجه فرد متخلف می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول