اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جوجه ریزی‌هایی که زمینه‌ساز تولید بیش از ۴ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی می‌شود

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود با ۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های مرغ گوشتی استان بیش از ۴ هزار تُن گوشت در خراسان جنوبی تولید شود.

جوجه ریزی‌هایی که زمینه‌ساز تولید بیش از ۴ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، زهره زنگویی مطلق، رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از ابتدای امسال ۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه ریزی گوشتی در استان انجام شده است، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود با این مقدار جوجه ریزی ۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۲۹ کیلوگرم گوشت مرغ تولید شود.

وی افزود: فعال بودن ۶۱۵ واحد مرغداری گوشتی از ابتدای امسال تا نیمه‌خرداد نوید خوبی برای حفظ و ادامه روند تولید در مرغداری‌های گوشتی با وجود کاستی‌ها و مشکلات پیش‌رو است.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون واحد‌های طیور، گفت: از آغاز امسال ۳۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۱۵ دُز واکسن در مرغداری‌ها استفاده شد.

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این که تعداد واحد‌های مرغداری تخمگذار و پولت تخمگذار فعال ۷۴ واحد است، افزود: با توجه به افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و افزایش دما و شرایط نامناسب جوی توصیه به رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه شده است.

زنگویی مطلق با تاکید بر رعایت اصول رعایت بهداشت فردی، تردد نکردن بی‌جا در سالن‌های مرغداری، استفاده از لباس و چکمه ضدعفونی شده در هنگام رفتن به سالن مرغداری و به حداقل رساندن تردد بین واحد‌های پرورشی، گفت: تامین جوجه یک روزه از منابع مطمئن و مورد تایید دامپزشکی نیز مورد تاکید است.

وی بر فرآوری و عقیم‌سازی فضولات طیور و اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب تاکید کرد و از مرغداران خواست بروز هر گونه تلفات یا مشکل از طریق کلینیسن‌های فارم و شبکه‌های دامپزشکی پیگیری شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول