اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرونشست و گسل ۲ خطری که استان فارس را تهدید می‌کند

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس فرونشست و گسل را دو خطر جدی گریبان‌گیر استان دانست و گفت: پدیده فرونشست نتیجه تصمیمات غلطی است که پیشینیان ما گرفته‌اند.

فرونشست و گسل ۲ خطری که استان فارس را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین جمشیدی اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی‌ها از نظر وسعت پهنه‌های فرونشستی زمین، استان فارس بعد از استان خراسان رضوی در مکان دوم در مقایسه با سایر استان های کشور قرار گرفته و دشت مرودشت اصلی‌ترین محدوده ای است که در خطر فرو نشست قرار دارد. 

وی با اشاره به حوادث بحران‌زای ناشی از فرونشست زمین اشاره کرد و گفت: بحث مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی و عدم توجه به محیط زیست از جمله معضلات جامعه امروز است لذا ورود به موضوع حفاظت از این سرمایه ارزشمند و حل چالش‌های موجود در این حوزه را ضروری است. 

او در ادامه به گسل‌های گریبانگیر شیراز اشاره و عنوان کرد: گسل‌هایی در محدوده بزرگراه حسینی‌الهاشمی و برف‌فروشان در غرب شیراز و سایر مناطق شهری این کلان شهر وجود دارد که جهت تحقیقات دقیق‌تر قراردادی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شده است که جهت تصمیم گیری نهایی ممنوعیت ساخت و ساز در این محدوده‌ها، منتظر نتایج نهایی این تحقیقات هستیم. 

جمشیدی اظهار کرد: در مقاطعی در سالهای گذشته با شعارهایی مانند تشویق به کسب رتبه اول در تولید گندم، شاهد برداشتهای بی‌رویه منابع آب‌های زیرزمینی و از دست رفتن امنیت زیست محیطی بودیم، لذا تا مادامی که برای سر دادن چنین شعارهایی اصرار داشته باشیم و کشاورزی علمی و مدیریت جامع و یکپارچه را دنبال نکنیم، شاهد بحران‌های زیست محیطی و معضل فرونشست زمین خواهیم بود. 

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس با تاکید بر شناسایی فرصت های موجود برای تبادل اطلاعات ‌و تصمیم سازی های درست و ارائه راهکار برای حل مشکلات محیط زیستی و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست گفت: امید است پس از این شاهد اجرای پروژه ای که ارزیابی محیط زیستی نداشته باشد، نباشیم. 

وی روشنگری واطلاع رسانی در این حوزه را ضروری دانست و افزود: آگاه سازی مردم می‌تواند در کنترل و حفظ ثروت محیط زیست موثر باشد؛ به عبارت دیگر روشنگری شرایط بهتری را برای جلوگیری از بحران‌های زیست محیطی فراهم می‌کند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول