اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان دومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور

رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: استان گلستان بعد از استان مازندران دومین تولید کننده گوشت مرغ در کشور است.

گلستان دومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد برزعلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره وضعیت مرغ استان گلستان اظهار کرد: مصرف روزانه مرغ گرم استان گلستان از ۱۰۰ تن به ۱۲۰ تن افزایش یافته که با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی توانستیم این میزان مرغ را تولید کرده و مشکلی در تامین مرغ استان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش قیمت جوجه یک روزه در استان مجوز راه‌اندازی دو فارم مرغ مادر به ظرفیت ۶۰ هزار قطعه در استان صادر شد که با افزایش فارم مرغ مادر، طبعا قیمت جوجه یک روزه منعادل خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: سیاست برنامه ریزی و هدف گذاری ما در حوزه تولید گوشت سفید)مرغ( این است که بتوانیم تا پایان سال ماهانه ۱۲ قطعه جوجه را در فارم‌ها و یا مرغداری‌های سطح استان جوجه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال سهم جوجه ریزی استان گلستان در کشور ۱۱درصد، در اردیبهشت ماه ۱۱/۵ درصد و تا ۲۱ خردادماه امسال ۱۳/۶ سهم جوجه ریزی کشور به استان گلستان اختصاص یافته است.

 

 

برزعلی گفت: خوشبختانه با سیاست‌های اعمال شده در سطح استان با حمایت استانداری و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط توانستیم قیمت مرغ را با همان قیمت ۷۳ هزار تومان ثابت نگه‌داریم.

وی بیان کرد: در استان‌های همجوار به علت گردشگرپذیر بودن، قیمت مرغ بیشتر از این مبلغ بوده و گاها برخی مرغ استان را برای سود بیشتر به استان‌های همجوار ارسال می‌کنند گرچه دستگاه‌های نظارتی دقت لازم را در این حوزه دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که همواره مردم با قیمت مصوب اعلام شده به مرغ گرم دسترسی داشته‌باشند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول