اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارسی که امکان محرم‌سازی دارند باید اجازه آزادتر بودن بچه‌ها به ویژه در مقاطع ابتدایی را بدهند.

فارس من| برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت‌ سوژه‌ای با عنوان «اجرای قانون حجاب از مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود» خواستار پیگیری شدند.

در این پویش آمده است: «با توجه به اهمیت رعایت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها همچنین پوشش نامناسب برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان، اجرای قانون حجاب را باید از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کرد».

اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف یک موضوع تربیتی و فرایندی است.

وی ادامه داد: عمده بررسی‌های ما نشان می‌دهد که لااقل در حوزه کودکان و نوجوانان موضوع حجاب و عفاف موضوع معرفتی است و رابطه مستقیم با فهم درست دین، مسائل اخلاقی و فهم درست مسائل اجتماعی دارد.

باقرزاده اضافه کرد: طبیعتاً وظیفه ما در آموزش و پرورش باید متمرکز به رفع این مشکلات باشد و از این حیث پیگیر شدیم تا مربیان را آموزش دهیم که فراخوان دادیم تا تعداد زیادی از فعالان حوزه حجاب و عفاف که آموزش‌های ویژه برای مربیان داشتند به کمک ما بیایند و از طریق این مربیان بتوانیم معلمان مدارس دخترانه و مربیان پرورشی را تحت آموزش قرار دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و برنامه اول تدارک دیده شده است و بعد از تعطیلات مدارس، آموزش‌ها انجام شود.

باقرزاده اضافه کرد: دومین نکته در مورد حجاب و عفاف، به ویژه در مدارس دخترانه این است که مدارسی که امکان محرم‌سازی دارند باید اجازه آزادتر بودن بچه‌ها به ویژه در مقاطع ابتدایی را بدهند؛ منتها این موضوع احتیاج به فرهنگسازی و محرم‌سازی در حوزه کلاس و مدرسه دارد که پیشنهاد ما و مشاور وزیر در حوزه زنان است. 

وی با بیان اینکه منظور از محرم‌سازی، محدودسازی نیست، افزود: منظور از محرم‌سازی، فراهم آوردن یک مکان مناسب و آرامی است که دانش‌آموزان بتوانند در آنجا با پوشش راحت‌تری درس بخوانند، فعالیت، ورزش و بازی کنند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع سوم، فراهم آوردن مکان‌های خارج از مدرسه برای تخلیه روحی، هیجانی و عاطفی دختران است که این مکان‌ها عمدتا وجود ندارد یا خیلی کم است؛ علاقه‌مند هستیم تعدادی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری را به کانون‌های کاملا دخترانه تبدیل کنیم که با چینش دخترانه و برنامه‌های دخترانه طراحی شود.

وی با بیان اینکه یکی دو اردوگاه را فضاسازی محرمانه برای دخترانه انجام می‌دهیم، افزود: بخشی از اردوگاه شهید باهنر فضای مستقل برای خانم‌ها دارد و درخواست کردیم 2، 3 اردوگاه دیگر کشوری این کار را انجام دهیم.

باقرزاده ادامه داد: اعتقادمان این است که اگر ضمن اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح دانش و معرفت در حوزه مسائل فرهنگی و دینی دانش‌آموزان، امکان کنش‌ها و واکنش‌های اجتماعی آزادانه، مناسب و سالم را داشته باشند، وضعیت حجاب در بین دانش‌آموزان تقویت می‌شود.

  پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول