اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از کمبود نیرو در محیط بانی مازندران تا معرفی قهرمان کشتی به عنوان همیار محیط زیست

دغدغه‌های کمبود نیرو در محیط‌بانی مازندران و معرفی قهرمان کشتی به عنوان همیار محیط زیست از نکات قابل توجه مراسم تجلیل از محیط‌بانان در مازندران بود.

از کمبود نیرو در محیط بانی مازندران تا معرفی قهرمان کشتی به عنوان همیار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیین‌تجلیل از محیط‌بانان نمونه استان مازندران با حضور حسینی پوراستاندار مازندران، فرمانده یگان حفاظت کشور، مدیرکل محیط زیست مازندران، مدیران و معاونان و محیط بانان در حالی برگزار شد که نیاز به افزایش تعداد محیط بان در عرصه های محیط زیست و افزایش امکانات محیط زیستی در مازندران همچنان از اولویت های مهم استان عنوان شد.

استاندار مازندران‌ با بیان اینکه نقش مهم‌محیط زیست در استان نقش منحصر به فرد است، اظهار کرد: با توجه به طبیعت الهی و جنگل هیرکانی و نعمات مختلف طبیعی در مازندران باید برای بهره مندی همگان از این نعمات الهی تلاش کرد که نقش و جایگاه محیط زیست در این راستا بسیار مهم است.

سیدمحمود حسینی پور گفت: امیدواریم به همت محیط بانان در حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم و با توجه به مسوولیت های مهم محیط بانان در محیط زیست برای توسعه همه‌جانبه گام برداریم.

وی افزود: باید محیط زیست ارتقا یافته و اثرگذاری در مناسبات توسعه ای استان داشته‌ باشد. 

استاندار مازندران یادآورشد: محیط زیست باید ارتقا یافته و باید نگرانی های زیست محیطی را با تکنولوژی های روز دنیا برطرف کرد.

حسینی پور گفت: محیط زیست در طول توسعه استان باید همراه دیگر مسوولان نهادها و سازمان ها حرکت کرده و با ملاحظات زیست محیطی به طور دائم کمک کار تصمیم سازی ها در استان باشد.

وی با اعلام اینکه در حوزه پسماند مازندران‌، محیط زیست نقش محوری دارد و در حال ایفای نقش است، یادآور شد: توجه به آموزش فراگیر محیط بانان و نیروهای محیط زیست مساله مهم و قابل توجه است که باید در دستورکارباشد و همچنین باید با توجه به منابع بالای تحت پوشش محیط زیست مازندران، محیط زیست از نظر کمی و کیفی و تعداد نیروهای محیط بانی و امکانات ارتقا یابد و با توانمندسازی در توسعه محیط زیست بکوشیم.

استاندار مازندران افزود: برای ارتقا ساختار و نیروی انسانی محیط زیست باید تلاش شود تا با اطمینان در انجام‌وظایف و اختیارات عمل کرده و مردم احساس امنیت در این بخش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی استفاده از روش های سنتی در حفاظت از عرصه های زیست محیطی امکان پذیر نیست و با توجه به‌ تلاش جهادگونه محیط بانان در راه پاسداری از عرصه های زیست محیطی، کار در محیط زیست نیازمند یک برنامه ریزی و آینده نگری است.

حسینی پور بیان داشت: محیط بانان به عنوان تلاشگران و جهادگران عرصه زیست محیطی با کمترین امکانات و تجهیزات برای حراست از انفال عمومی و انتقال این موهبت الهی به نسل آینده، در برابر سودجویان ایستادگی می کنند.

 

وی تصریح کرد: توسعه پایدار و متوازن از اولویت‌های اساسی حفاظت از محیط زیست است و برای تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد و با آموزش و جلب مشارکت عمومی، تشکیل نهادهای غیردولتی و مردمی، سیاستگذاری‌های مناسب و ایجاد برنامه‌های بلندمدت در سازمان‌های مختلف، به محیط زیستی سالم کمک کرد.

استاندار مازندران‌گفت: باید با هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته، از عرصه های زیستی محیطی حفاظت و پاسداری کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه محیط زیست، محیط امید است، گفت: نباید به بهانه صنعت، محیط زیست را نابود کرد.

به گزارش فارس، آیین تجلیل از ۲۵ محیط بان نمونه استان مازندران در این مراسم برگزار و قاسم رضایی قهرمان سابق کشتی کشورمان به عضویت افتخاری همیار محیط زیست مازندران درآمد.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول