اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قارچی سمی بنام باغ ویلا در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: بدون شک یکی از عواملی که امنیت غذایی منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و رشد قارچ گونه باغ ویلاها است.

قارچی سمی بنام باغ ویلا در دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز  بهروز قمرزاده مدیر جهاد کشاورزی دزفول امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بدون شک یکی از عواملی که امنیت غذایی منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و رشد قارچ گونه باغ ویلاها است، بنابراین حفظ این اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی دزفول است.

وی به صدور مجوز ایجاد یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان از تهران اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های انتظامی با هدف صیانت از اراضی کشاورزی، بازدید و نظارت پیوسته بر عملکرد واحد‌های گشت و حفظ کاربری، دریافت گزارش‌های مردمی سامانه ۱۳۱ و ارجاع به واحد‌های گشت و پیگیری این گزارش‌ها تا حصول نتیجه، تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی از جمله ماموریت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: باید به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین ایجاد نشاط جامعه، در اراضی لم یزرع و کم کیفیت، طرحی پیشنهاد شود تا در صورت تصویب و جذب سرمایه گذار به منظور رفاه حال همشهریان از تغییر کاربری در اراضی کلاس یک و حاصلخیز جلوگیری شود.  

وی ادامه داد: باید در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری آگاه سازی‌های لازم صورت گیرد، زیرایکی از راه‌های موثر به منظور جلوگیری از این معضل، امر فرهنگ سازی و ترویج است.

بهروز قمر زاده تصریح کرد: بدون شک ترویج و فرهنگ سازی یکی از موثرترین راه‌های پیشگیرانه است، زیرا برخی از مردم آگاهی لازم درباره آثار منفی تغییر کاربری ندارند، بنابراین باید آگاه شوند که این امر تا چه حد به صنعت کشاورزی و امنیت غذایی منطقه ضربه وارد می‌کند.

قمرزاده اضافه کرد: به منظور اجرای فرهنگ سازی‌ها که از کارهای ویژه‌ ما در سال ۱۴۰۲ است، مقرر شد با هماهنگی اداره ترویج برنامه‌هایی صورت گیرد تا از طریق رادیو شهری، فضای مجازی، چاپ بنر و بروشور و اطلاعیه این فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول