اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فرآورده های خام غیرپاستوریزه عامل بیماری تب مالت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تب مالت از طریق تماس مستقیم با دام، استفاده از فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت و لبنیات غیر پاستوریزه انتقال پیدا می‌کند.

فرآورده های خام غیرپاستوریزه عامل بیماری تب مالت است

علی نیکونهاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با توصیه اکید مبنی بر جوشاندن شیر قبل از مصرف، گفت: تب مالت از طریق تماس مستقیم با دام، استفاده از فرآورده‌های دامی از جمله گوشت و لبنیات غیر پاستوریزه انتقال پیدا می‌کند.

وی افزود: علائم بیماری تب مالت بیشتر به شکل آنفلوآنزا همچون درد‌های مفاصل و عضلانی، بی حالی، تب، لرز، تعریق، ضعف، خستگی و درد کمر خود را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یاد آور شد: این بیماری به صورت مزمن بر اندام‌های مختلف بدن می گذارد و در درازمدت باعث از کار افتادگی فرد می‌شود. 

نیکو نهاد بیان کرد: طی سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ تعداد موارد مشاهده شده بیماری تب مالت در استان ۲ برابر شد، همچنین تعداد افرادی که در سال ۱۴۰۱ به این بیماری مبتلا شدند در مقایسه با سال ۱۴۰۰ دوباره افزایش ۲ برابری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ در مجموع شاهد افزایش چهار برابری مبتلایان به بیماری تب مالت در استان ایلام بودیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول