اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: توجهی به اخطارها و ادامه آلایندگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، فاز ۳ کارخانه سیمان دورود را به پلمب و تعطیلی کشاند.

فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، کوروش لشنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پلمپ فاز سوم کارخانه سیمان دورود، عنوان کرد: این کارخانه به دلیل نقص فنی و بی‌توجهی به اخطارهای صورت گرفته و پس از یک فرصت زمانی تعیین شده در حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران کل حفاظت محیط زیست و سازمان صمت استان مشکلات شدید آلودگی هوای خود را برطرف نکرده و موجب ادامه روند تهدید علیه بهداشت عمومی شده بود که برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۱ قانون هوای پاک و ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و با دستور دادستان انقلابی شهرستان دورود بطور قطعی و تا رفع کامل آلودگی، پلمب شد.

وی افزود: طی ماه گذشته یکبار دیگر پلمب و توقف فعالیت کارخانه در دستور کار قرار گرفت، اما با قول و تعهد شفاهی و اخلاقی مدیرعامل کارخانه، این امر ملغی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دورود گفت: به علت عدم انجام قول متولیان اینبار پلمب فاز ۳ کارخانه قطعی است و ادامه فعالیت آن منوط به تأیید آزمایشگاهی معتمد، در مدار قرار گرفتن سیستم پایش آنلاین و اجرای جدول زمانی برای ایجاد فیلتراسیون کارآمد و رفع کامل آلودگی است.

لشنی خاطرنشان کرد: فاز ۱ و ۲ کارخانه سیمان دورود فعال است و پلمب اعمال شده صرفآ برای فاز ۳ کارخانه به دلیل عدم کارایی فیلتراسیون فعلی و نقص فنی که موجب تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان شده بود، است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول