اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

صدور هشت هزار حواله الکترونیکی پایش مواد کودی در ایلام

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: هشت هزار و 20 حواله الکترونیکی از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی صادر شده است.

صدور هشت هزار حواله الکترونیکی پایش مواد کودی در ایلام

سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان ایلام، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۲۰ حواله الکترونیکی برای بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ تن انواع کود شیمیایی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه استان صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود هفت هزار و ۴۹۰ عدد حواله معادل ۲ هزار و ۹۷۰ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ادامه داد: استان سالانه نیازمند 55 هزار تن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است که امسال 58 هزار تن کود برای این منظور تأمین و توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تأمین کود مورد نیاز کشت بهاره استان روزانه حدود ۵۰ تن بصورت میانگین از ابتدای سال در قالب کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری می‌ شود.

بیگی با اشاره به اینکه این کودها از مبادی پتروشیمی‌ها و محل ذخیره انبار، به کارگزاران شرکت در شهرستانهای استان تحویل می ‌شود، بیان کرد: براساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می‌یابد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه محصولات معرفی شده به عنوان الگوی کشت در استان مشمول دریافت کود یارانه‌ای هستند، تصریح کرد: به محصولات اساسی گندم، جو، کلزا و میوه های انگور، زیتون، بادام و گردو نیز کود یارانه‌ای در سال تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: کود شیمیایی تنها به کشاورزان تعلق می‌گیرد و بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی باید نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی کشاورزان اقدام کنند.

بیگی با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیرکشت مزارع خود باید به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و نیز توزیع به موقع کود مورد نیاز بین کشاورزان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول