اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آغاز پویش «خون من در رگ‌های تو» توسط دزفولی‌ها

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول گفت: پویش بزرگ خون من در رگ‌های تو از سوی اورژانس دزفول و با مشارکت سپید پوشان این مرکز آغاز شد.

آغاز پویش «خون من در رگ‌های تو» توسط دزفولی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، رضا معمارزاده رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی اهدای خون، پویش بزرگ خون من در رگ‌های تو از سوی اورژانس دزفول و با مشارکت سپید پوشان این مرکز آغاز شد.

وی در ادامه بیان کرد: شهروندان دزفول به منظور مشارکت در کمپین خون من در رگ‌های تو می‌توانند با ورود به سامانه سازمان انتقال خون به آدرس nobatdehi.ibto.ir نوبت خود را ثبت و سپس اقدام به اهدای خون نمایند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول ضمن دعوت از تمامی شهروندان برای پیوستن به این پویش گفت: پویش خون من در رگ‌های تو به مدت 7 روز در دزفول اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش خون‌های اهدایی در نجات جان بیماران تصریح کرد: در ماموریت‌های اورژانسی که مصدومان به دلایل متعددی دچار خونریزی شدید می‌شوند و یا در سوختگی‌ها، تالاسمی، انواع سرطان‌ها و در کم خونی‌های شدید، اهدای خون می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

معمارزاده با اشاره به ضرورت اهدای خون عنوان کرد: افراد جامعه این نکته را مد نظر داشته باشند که نیاز به خون سالم یک ضرورت دائمی است و محدود به یک زمان خاص نیست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول اضافه کرد: افراد زیادی در سراسر کشور به خون سالم نیاز دارند و به طور متوسط هر واحد خون اهدایی به نجات زندگی سه نفر کمک می‌کند.

وی در ادامه به شرح مختصری از مزایای اهدای خون پرداخت و خاطرنشان کرد: اهدای خون می‌تواند به صورت مستقیم تاثیر مثبتی بر روی فعالیت قلب، گردش خون، سلامت کبد و تولید سلول‌های جدید خونی داشته باشد.

معمارزاده گفت: اهدای خون علاوه بر اثرات مثبت جسمی در سلامت روان و کاهش استرس نیز تاثیرگذار بوده و به دلیل نجات مستقیم جان بیماران، صدقه جاریه ای است که ارزش معنوی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول