اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شناسایی ۴۳ تبعه غیر مجاز در بنگاه‌های اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه امور اجتماعی لرستان گفت: در این طرح که مدت زمان آن سه روز است، ۶۹ مورد بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی سطح استان در قالب ۹ تیم گشت مشترک صورت گرفت که منجر به شناسایی ۴۳ تبعه غیر مجاز خارجی شد.

شناسایی ۴۳ تبعه غیر مجاز در بنگاه‌های اقتصادی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی جهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق قانون بکارگیری هر گونه تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی ممنوع است، اظهار کرد: طرح شناسایی اتباع بیگانه شاغل در بنگاه‌های اقتصادی استان با گشت مشترک کارشناسان این اداره کل و نیروی انتظامی با هدف اخراج این اتباع و بکارگیری نیروی بومی آغاز شد.

وی افزود: در این طرح که زمان آن ۳ روز است، ۶۹ مورد بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی سطح استان در قالب ۹ تیم گشت مشترک صورت گرفت که منجر به شناسایی ۴۳ تبعه غیر مجاز خارجی شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، عنوان کرد: در سال جاری کارفرمایان و واحدهای اقتصادی که نیروی کار خارجی غیر مجاز بکار گیرند، برای هر روز هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شوند.

جهانی به جریمه کارفرمایان متخلف و معرفی به مراجع قضایی اشاره کرد و گفت: در این طرح تعداد ۱۱ کارفرما که کارگر غیر مجاز خارجی بکار گرفته بودند شناسایی و تعداد ۱۱ فقره برگ جریمه به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون صادر شد، همچنین ۲ کارفرمای دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این اتباع بیگانه در دامداری‌ها، بخش کشاورزی و کوره‌های آجرپزی مشغول به کار بودند، عنوان کرد: همچنین تعداد ۱۹ نفر از نیروی کار استان جایگزین اتباع خارجی در واحدهای اقتصادی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان درباره کار و فعالیت اتباع بیگانه در این استان بیان کرد: کار و فعالیت اتباع بیگانه در استان ممنوع است و فعالیت آن‌ها در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی منوط به اخذ مجوز و پروانه کار از هیات فنی استان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول