اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

درگیری در وزیرستان شمالی پاکستان 6 کشته برجای گذاشت

ارتش پاکستان اعلام کرد که در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان در «وزیرستان شمالی»، سه نظامی و سه تروریست کشته شدند.

درگیری در وزیرستان شمالی پاکستان 6 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش پاکستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در پی درگیری در «میران‌شاه» منطقه وزیرستان شمالی واقع در غرب پاکستان، سه نظامی این کشور جان خود را از دست دادند و سه تن از عناصر مسلح نیز کشته شدند.

 روزنامه «دان» پاکستان گزارش کرد، واحد امور رسانه‌های ارتش پاکستان امروز اعلام کرد که سه سرباز در جریان نبرد مسلحانه با تروریست‌ها در «خیبر پختونخوا» واقع در منطقه وزیرستان شمالی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفت که در شب گذشته (20 خرداد ماه)، بین ارتش و تروریست‌ها در میران شاه تبادل آتش صورت گرفت.

در بیانیه ارتش پاکستان در این خصوص نوشته شده است: «نیروهای خودی به طور کارآمدی وارد محل تروریست‌ها شده و با آن‌ها درگیر شدند و در نتیجه، سه تروریست به جهنم فرستاده شدند و چهار تروریست دیگر نیز زخمی شدند. سلاح‌ها و مهمات تروریست‌های کشته شده، کشف و ضبط شد».

در ادامه این بیانیه به کشته شدن نظامیان پاکستانی نیز اشاره شده و آمده است که سه نظامی به نام‌های « اصغر علی» 40 ساله، « نسیم خان» 26 ساله و «محمد زمان» نیز در جریان «تبادل آتش شدیدبه شهادت رسیدند».

روابط عمومی ارتش پاکستان سپس در بیانیه خود ادامه داد: «پاکسازی منطقه برای از بین بردن باقی تروریست‌هایی که در این منطقه پیدا شدند، در حال انجام است. نیروهای مسلح پاکستان مصمم به از بین بردن تهدید تروریسم هستند و چنین فداکاری سربازان شجاع ما عزم ما را بیشتر می‌کند».

گزارش‌ها حاکی از آن است که اوایل هفته جاری، یک سرباز در پاکستان در پی درگیری نیروهای امنیتی با شبه‌نظامیان در منطقه «لادها» وزیرستان جنوبی کشته شد. از طرف دیگر، در درگیری‌های جداگانه در وزیرستان شمالی نیز دو سرباز پاکستانی جان خود را از دست دادند.

پاکستان اخیراً صحنه نا آرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول