اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعضای هیئت مدیره انجمن علمی امامت حوزه علمیه انتخاب شدند

اولین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه های علمیه با هدف برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای هیئت مدیره توسط نخبگان امامت پژوه برگزار شد.

اعضای هیئت مدیره انجمن علمی امامت حوزه علمیه انتخاب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه‌های علمیه، همراه با انتخاب هیئت مدیره و بازرسان شنبه شب در محل بنیاد بین المللی امامت برگزار شد.

*استقبال پرشور پژوهشگران و اندیشمندان از انجمن علمی امامت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی طی سخنانی با بیان اینکه در عرصه امامت عقب ماندگی‌های بسیاری داریم، اظهار کرد: ۱۵ سال قبل ایجاد رشته امامت در سطح سه به حوزه علمیه پیشنهاد شد که تعداد اساتید این رشته به اندازه انگشتان دست نبوده است.

وی افرود: امروز خوشبختانه نه تنها در سطح سه حوزه بلکه دوره‌های مختلفی در سطح چهار و به صورت گرایش بندی داریم و شاهد حضور اساتید و محققان جوان در این رشته هستیم.

سبحانی با بیان اینکه انجمن‌های علمی کارکرد متفاوتی با مؤسسات علمی دارند افزود: انجمن‌های علمی قرار است ارتباط بین مؤسسات را برقرار و هم افزایی ایجاد کنند که این خلأ در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: فعالیت انجمن‌های علمی آزاد و مبتنی بر مجمع عمومی است و همه فعالیت‌ها به صورت افتخاری و خارج از برنامه‌های رسمی حوزه است.

وی ابراز داشت: انجمن‌هایی موفق هستند که افراد حاضر در هیئت مدیره و مجمع عمومی از انگیزه لازم برای کار افتخاری برخوردار باشند.

سبحانی تاکید کرد: تنها انجمن‌هایی فعال و اثر گذار هستند که افراد حاضر در هیئت مدیر و مجمع عمومی فعال باشند با نگاه تخصصی فعالیت‌های اثر بخشی داشته باشند و امروز نیز انجمن‌های علمی مختلفی وجود دارند که فعالیت لازم را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز افتخار آن را داریم که انجمن علمی امامت با حضور قابل توجه اعضا تشکیل می‌شود و اعضای مجمع عمومی در حقیقت رکن انجمن هستند و هیئت مدیره در حقیقت نمایندگان آنان به شمار می‌روند و همگان در این راستا مسئولیت دارند.

*جای انجمن امامت در میان سایر انجمن های علمی حوزه علمیه خالی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری در این نشست اظهار داشت: جای انجمن امامت در میان سایر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم خالی بود و تلاش‌های علمی بزرگی در این رشته صورت گرفته است و اساتید، طلاب و پژوهشگران بسیاری در این عرصه فعالیت دارند که تأسیس این انجمن می‌تواند در راستای هم افزایی و افزایش این برنامه‌ها کمک کند.

 

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: امید است که این انجمن علمی جایگاه خود را به دست آورد و برکات این انجمن علمی برای دنیای اسلام و مکتب تشییع روزافزون باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های پیشرفت علم، تعامل و ارتباط علوم مختلف و زایش‌های علمی جدید است، ادامه داد: وقتی علم در رشته‌ای رشد پیدا می‌کند موجب می‌شود دانشمندان جدید و دانش نو ظهور و بروز پیدا کند.

هاجری با بیان اینکه امروز مرزهای دانش و علوم، توسعه یافته و گسترده شده است افزود: امروز یک نفر نمی‌تواند به تمامی علوم تسلط داشته باشد و تخصصی شدن علوم از جمله شاخص‌های توسعه علم است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه تصریح کرد: تحول علوم دستوری نیست و با گذشت زمان دانش بشری نیز افزایش می‌یابد و وقتی علم گسترش می‌یابد در حقیقت همان تحول علم رخ داده است.

وی ادامه داد اگر حوزه‌های علمیه و نظام فرهنگی به دنبال ایجاد تحول در علوم انسانی و اسلامی است باید از تأسیس رشته‌های تخصصی علوم این حوزه استقبال کند که در این صورت خود به خود شاهد تحول علوم خواهیم بود.

هاجری ابراز داشت: حوزه علمیه باید فاصله این مراحل را کاهش دهد و در سال ۸۲ اولین انجمن علمی تشکیل یافته است و هنوز به سمت تأسیس انجمن‌ها و رشته‌های تخصصی جدید نرفته ایم و در حد علوم پایه مانده ایم و جریان سازی صورت نگرفته است، چرا که تنها در کلیات مانده ایم و وارد جزئیات نشده ایم.

وی با بیان اینکه اگر تأسیس انجمن‌های علمی دنبال شود سرعت تحول علم در آن رشته‌ها نیز افزایش می‌یابد افزود: در دانشگاه‌ها بیش از ۶۰۰ انجمن تخصصی داریم که این آمار در حوزه علمیه قم بیش از ۲۰ انجمن است که امیدواریم با حضور دانش پژوهان و اساتید به زودی شاهد راه اندازی انجمن‌های علمی مختلف باشیم.

*برگزاری انتخابات برای انتصاب اعضای هیأت مدیره 

در این مجمع پس از رأی گیری به صورت کتبی در دور اول شمارش آرا، محمدتقی سبحانی، رضا برنجکار و فتح الله نجارزادگان به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.

محمد فرید انصاری، عبدالمجید زهادت، عبدالرحیم سلیمانی، محمد حسن قدردان قراملکی و حمید رضا محمدی نیز به دور بعد رأی گیری راه یافتند که در نهایت عبدالحمید زهادت، حمیدرضا محمدی و محمد فرید انصاری به عنوان دیگر اعضای هیئت مدیره انجمن علمی امامت انتخاب شدند.

همچنین محمد حسین نصیری و مرتضی علیزاده نجار به عنوان بازرسان انجمن انتخاب شدند و در دور دوم رأی گیری نیز برای نفر علی البدل بازرسان، بین سید مصطفی میرباباپور و قاسم میرزایی رأی گیری مجدد صورت گرفت که سید مصطفی میرباباپور به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد.

 

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول