اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| برخی داوطلبان آزمون سراسری خواستار حذف کنکور شدند

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حذف کنکور شدند.

فارس من| برخی داوطلبان آزمون سراسری خواستار حذف کنکور شدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حذف کنکور شدند.

این کاربران در پویش آورده‌اند: 

«این روزها فضای رقابتی دررشته های پزشکی و پیراپزشکی به شدت ملتهب است، بچه های این مرز و بوم همه برای یک روز مشخص که روز کنکور نامیده می شود استرس شدید دارند.
این منصفانه نیست که یک روز در چند ساعت آینده یک دانش آموز مشخص شود، حتی تاثیر معدل هم به نظر من نمی‌تواند کارساز باشد. باید ساز و کاری در آموزش بچه های این مرز و بوم اتخاذ شود که استعداد فرزندان ایران زمین را از همان کودکی کشف شده و کودک از همان ابتدا به حرفه و دانش مورد علاقه خود دست یابد و آموزش داده شود تا روزی بتواند در آن حرفه حرفی برای گفتن داشته باشد. این گونه همه اشخاص سر جای خود قرار می‌گیرند و رشته‌های دانشگاهی با شغل اقشار جامعه همخوانی پیدا می‌کند.»

محمد صبور سردبیر این سامانه فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: داوطلب کنکوری ۱۲ سال درس می‌خوانند با استرس و زحمات فراوان که در کمتر از ۵ ساعت سرنوشت و آیندشان معلوم شود.

وی افزود: افراد ذی‌‌ربط می‌توانند چند سال قبل از کنکور سوابق کنکوریشان را مورد بررسی قرار بدهند تا افراد با علاقه خودشان وارد دانشگاه شوند. متاسفانه اکثر داوطلبان به سمت رشته‌‌های پزشکی و تجربی سوق  پیداکنند، که  ده سال دیگر تمام رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی اشباع می‌شود.
همه اطلاع داریم که پشت تمام کلاس‌های کنکوری مافیای کنکور است، کنکور را به گونه‌ای ساختند تا از طریق کنکور درآمدزایی کنند.

سردبیر این پویش خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که نمی‌خواهند کنکور حذف شود، اینکه کنکور محل درآمد آنها است. آموزش کاسبی برای مافیا‌های کنکور شده است، آموزش تنها راهی که افراد کم بظاعت می‌توانند با آن زندگی‌خود را تغیر دهند. نباید اجازه دهیم که آموزش را در تصرف  خود قرار دهند.

صبور افزود: کنکور به گونه ای  ساختند که تنها برای افراد پولدار شده است، کسی که در شهرستان تحصیل می‌کند گویا نمی‌تواند در کنکور رتبه بالایی بیاورد و رتبه ۱۵ هزار برای یک فردی که در شهرستان است به حسرت تبدیل شده است. 

سردبیر این پویش با توجه به تست‌های کنکور گفت: تست‌های کنکور اصلا مطابق با کتاب‌های درسی ما نیستند، افرادی که طراح سوالات کنکور هستند، باید به این توجه کنند که همه افراد در تهران درس نمی‌خوانند که بخواهند به کلاس‌های کنکور و پانسیون‌های خبری بروند تا با تکنیک‌های تست زنی آشنا باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول