اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رتبه پنجم راه‌وشهرسازی گیلان در حوزه بازآفرینی پایدار شهری

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی گیلان، این اداره کل در راستای تحقق طرح‌های بازآفرینی شهری، توانست رتبه پنجم را در بین ادارات کل کشور در حوزه بازآفرینی پایدار شهری کسب کند.

رتبه پنجم راه‌وشهرسازی گیلان در حوزه بازآفرینی پایدار شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی رحمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی کشوری طرح‌های بازآفرینی شهری اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در تحقق طرح‌های بازآفرینی شهری، اداره کل راه وشهرسازی گیلان توانست رتبه پنجم را در بین ادارات کل کشور در حوزه بازآفرینی پایدار شهری کسب کند. 

وی با اشاره به اینکه موضوع بازآفرینی شهری از مهمترین اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تلاش، پیگیری و همراهی‌های صورت گرفته در این اداره کل و در سطح استان برای برنامه ریزی و اجرای سیاست‌های حوزه بازآفرینی از مهمترین دلایل کسب این موفقیت بوده است. 

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با تاکید بر اینکه موضوع بازآفرینی، مبحثی فرابخشی بوده و تحقق اهداف و برنامه‌های آن نیازمند هماهنگی و همدلی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان است، افزود: خوشبختانه در این حوزه همکاری و هماهنگی موثری در بیشتر بخش‌ها و دستگاههای مرتبط در استان وجود دارد. 

رحمانی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه تصریح کرد: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی، راه اندازی جریان بازآفرینی در محلات، مشخص کردن محلات هدف بازآفرینی بخشی از برنامه‌های استان در سال‌های اخیر بوده است. 

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای بازآفرینی بیان کرد: توانمندسازی محلات ناکارآمد با انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری، جلب مشارکت انجمن‌های مردم نهاد و تلاش برای جذب اعتبار و ارایه تسهیلات در بافت‌های فرسوده بخش دیگری از اقدامات انجام شده در استان است. 

به گفته رحمانی، استان گیلان از مجموع ۵۳ شهر، ۳۰ شهر دارای محدوده‌های مصوب ناکارآمد شهری بوده و سه شهر (رشت، لنگرود و بندر انزلی) دارای سند توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و طرح‌های مصوب بازآفرینی شهری است که به طور کلی پنج هزار و ۳۴۵ هکتار از اراضی و یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۸۱۰ نفر از جمعیت این شهرها در محدوده‌های ناکارآمد واقع شده‌اند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول