اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

57 درصد مشمولان قانون مالیات‌های مستقیم اظهارنامه با مالیات صفر ارائه می‌کنند

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:‌ مالیات مقطوع پرداختی اصناف و مشاغل (مشمولان تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم) نشان می‌دهد تعداد 4.2 میلیون نفر معادل 57 درصد از مشمولان، اظهارنامه با مالیات صفر ارائه می‌کنند.

57 درصد مشمولان قانون مالیات‌های مستقیم اظهارنامه با مالیات صفر ارائه می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود اینکه مالیات به عنوان یک درآمد پایدار و پاک برای دولت‌ها به شمار می‌رود که آثار تورمی آن به حداقل می‌رسد، طبق قانون موعد خرداد و تیر هر سال فصل دریافت مالیات از صاحبان مشاغل و اصناف و همچنین مالیات شرکت‌ها است که در قالب تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم اقدام می‌کنند.

در این زمینه سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی‌ خود اعلام کرد: مالیات مقطوع پرداختی اصناف و مشاغل (مشمولان تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم) نشان می‌دهد تعداد 4.2 میلیون نفر معادل 57 درصد از مشمولان، اظهارنامه با مالیات صفر ارائه می‌کنند یعنی در عمل مالیاتی نمی‌پردازند، همچنین 6.7 میلیون نفر معادل 86 درصد از مشمولان تبصره ماده 100 مالیات سالانه کمتر از 15 میلیون تومان می‌پردازند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در این زمینه اعلام کرد: باید مواظب جنجال دانه‌درشت‌ها که فرار مالیاتی دارند در زمینه مالیات اصناف و مشاغل باشیم.

به گزارش فارس، یکی از خواسته‌های مردم برقراری عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها است به‌گونه‌ای که اغلب کارمندان و کارگران می‌گویند در حالی که مالیات حقوق آنها قبل از دریافت حقوق برداشت می‌شود اما عده‌ای از دارندگان مشاغل و یا دلالان خرید و فروش ارز، خودرو و زمین با اسناد قولنامه‌ای هستند که مالیات نمی‌پردازند و وقتی سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون می‌خواهد سراغ مالیات آنها برود با جنجال در سطح جامعه می‌خواهند از اجرای قانون و عدالت مالیاتی جلوگیری کنند.

در هشدار رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین آمده است: مالیات حدود 11 میلیون نفر از اصناف و مشاغل امسال کمتر از 15 میلیون تومان است. همچنین 6.7 میلیون نفر معادل 86 درصد مشمولان هم کمتر از 15 میلیون تومان مالیات برای یکسال پرداخت می‌کنند. به هر حالی یکی از مأموریت‌های اجرای قانون مالیات توزیع مجدد درآمده، ایجاد عدالت بین اقشار جامعه و تأمین درآمد پایدار برای اداره کشور به شمار می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول