اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید نخست‌وزیران تاجیکستان و روسیه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی

در دیدار نخست‌وزیران تاجیکستان و روسیه بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری تاکید شد.

تاکید نخست‌وزیران تاجیکستان و روسیه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار نخست‌وزیران تاجیکستان و روسیه در زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار که در حاشیه نشست شورای نخست‌وزیران کشورهای مستقل همسود در شهر «سوچی» روسیه برگزار شد، «قاهر رسول زاده» و «میخائیل میشوستین» وضعیت کنونی و چشم‌انداز همکاری‌های تاجیکستان و روسیه در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف با توجه به اهمیت همکاری‌های استانی تاجیکستان و روسیه، بر آمادگی خود برای گسترش تعاملات بین مناطق دو کشور تاکید کردند.

نخست‌وزیر روسیه گفت که کشورش از شرکای اصلی تجاری تاجیکستان بوده و مبادله بازرگانی بین دو کشور در سال گذشته میلادی 18 درصد افزایش یافته و به 1.4 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته میشوستین، سرمایه‌گذاری‌ روسیه در اقتصاد تاجیکستان رو به رشد است و شرکت‌های روسی در بخش انرژی، اقتصاد دیجیتال، مراقبت‌های بهداشتی و گردشگری فعال هستند.

این مقام روسیه اظهار داشت که تعاملات دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و بشردوستانه از اهمیت زیادی برخوردار هستند و طی سال جاری میلادی «هفته فیلم روسیه» و «هفته فرهنگی روسیه» در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول