اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تخریب و آلوده سازی محیط زیست از منکرات است

امام جمعه سی سخت گفت: تخریب و آلوده سازی محیط زیست منکر و نگهداری و توسعه آن یک معروف است.

تخریب و آلوده سازی محیط زیست از منکرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد خطیب جمعه سی سخت در خطبه اول  نماز جمعه ضمن توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، پرداخت زکات را یکی از مصادیق مهم تقوا دانست و افزود: پرداخت زکات کارکرد تربیتی معنوی اجتماعی و اقتصادی دارد و طبق آموزه های قرآنی باعث فلاح و رستگاری فرد و جامعه خواهد شد.

وی در خطبه دوم به مناسبت های روز پرداخت و با اشاره به ۲۰ خرداد سالروز شهادت عالم مبارز انقلابی آیت الله سعیدی به دست ماموران ستم شاهی در سال ۱۳۴۹ ، گفت: متاسفانه برخی دستان ستمگر پهلوی را تطهیر می کنند در حالی که عوامل امنیتی رژیم طاغوتی پهلوی با شدید ترین شکنجه ها مخالفان سیاسی خود را حذف میکرد و بزرگترین ناقص حقوق بشر بود اما به دلیل نوکری غرب در برابر جنایت های آن سکوت و بعضا حمایت می کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا به رو نمایی از موشک هایپرسونیک فتاح هم پرداخت و بیان کرد: ساخت و رونمایی از این موشک باعث امید آفرینی در جامعه ما شد که می تواند الهام بخش تحول و جهش در سایر حوزه ها از جمله اقتصاد و صنعت خودرو سازی گردد.

رئیس اداره قرآن و عترت ونماز اداره کل آموزش وپروش استان کهگیلویه وبویراحمد به هفته محیط زیست هم اشاره کرد و افزود: مسئله محیط زیست برای ما حیاتی است و زندگی سالم و با نشاط در گرو داشتن محیط زیست سالم و توسعه یافته است.

وی گفت: حمایت و تقویت محیط زیست رسالت و تکلیف همگانی است ، تخریب و آلوده سازی محیط زیست منکر و نگهداری و توسعه آن یک معروف است.

دبیر قرارگاه ائمه جمعه منطقه ۲ استان به اقدام شرم آور کشور سوئد هم تعریضی زد و گفت : تمدن غرب در آستانه افول و سقوط است و تعجب از سکوت رهبران ادیان و انتقاد از پاپ فرانسیس است که چرا این کارهای غیر انسانی و خلاف اخلاق را که ممنوع شده از طرف همه ادیان است را تایید کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول