اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نیمی از انقلاب ما به دوش زنان‌ باحجاب و انقلابی بود

رئیس حوزه علمیه شهرستان کازرون، با تاکید به این موضوع که نگاه امام به زن نگاهی برامده از اسلام و قران است، گفت: در اسلام، عزت و شخصیت زن بسیار ارزشمند است.

نیمی از انقلاب ما به دوش زنان‌ باحجاب و انقلابی بود

 حجت الاسلام‌ والمسلمین محمود صحرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کازرون، گفت: دیدگاه امام  به زن، حجاب و آزادی انسان‌ها دیدگاهی زیباست که زن را به عنوان‌ تاثیرگذارترین قشر جامعه معرفی می کند؛ همانگونه که امام در سخنرانی خود فرمودند: انقلاب مرهون به زنان است و نقشی که زنان در انقلاب ایفا کردند کمتر از مردان نبود.

صحرایی خاطرنشان کرد: امام‌ کبیر معتقد بودند زن ارزش و هویت خانواده است که می‌تواند با فعالیت اجتماعی و سیاسی یک‌ گروه، با دگرگونی و اوج دادن در ایجاد انقلابی جدید، اولین‌ و مهمترین‌ نقش را ایفا کند، همانگونه که نیمی از انقلاب ما به دوش زنان‌ با حجاب و انقلابی بود.
وی افزود: زنان ما در انقلاب، بزرگترین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را انجام دادند. آنها با حفظ حجاب و حضور گسترده خود، نقش پررنگی در از بین بردن یک انقلاب ناقص و تشکیل انقلابی کامل و اسلامی داشتند و این مهم را امام بارها مدح نموده و ستودند.
صحرایی افزود: زنان متعهد و انقلابی ما در بین حفظ حجاب‌‌‌‌، حضور و نقش بسیار پررنگی در همه عرصه ها به خصوص سال‌های دفاع مقدس، عرصه‌های بین‌المللی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتند. 
وی تصریح نمود: نیمی از انقلاب ما به دوش زنان با حجاب و انقلابی بود.

صحرایی ضمن‌ اشاره به آزادی بی حد و مرز و نامشروع  در غرب گفت: زنان سرزمین ما همانند مردان آزاد و برابر  هستند. آزادی در اسلام با آزادی در غرب کاملا متفاوت است. این مهم در اسلام آزادی مشروع و عقلی است اما همین مقوله در غرب به شهوت و نفس ختم می شود. 
وی تصریح کرد: آزادی هوس و حفظ شهوت برای زن، آزادی حساب نمی شود بلکه اسارت است. آنها اسیر نفس خودشان، شیطان و شهوت دیگران هستند و اینکه از آنها بهره برداری و استفاده فیزیکی می شود اما زن در اسلام با پوشش و حجاب خود ارزشمند است و از بلاها و معظلات اجتماعی مصون می ماند.

آزادی از نوع غربی، اسارت به بار می‌آورد

مدیر حوزه علمیه، ضمن‌ تاکید بر ضرورت تربیت و پرورش نسل صالح گفت: زنان ما ادامه دهنده راه زنان نسل‌های قبل هستند که در تربیت نسل‌های برتر، بهترین الگو هستند؛ اصل تربیت مربوط به مادران است و مادران بیشترین سهم خود را از تربیت دارند.
وی گفت: در جریان اغتشاشات اخیر کسانی که خودشان را با برهنگی و بی‌حجابی آزاد گذاشتند و بی حجابی را رایج کردند، معنی آزادی را نفهمیده‌اند پس بقیه باید به مقوله عبرت فکر کنند؛ جوانی که سرمست شهوت است و مانعی جلوی  خودش نمی بیند آزادی انجام هر کاری را دارد که در نهایت طعمه خواهد شد.
صحرایی افزود: ای کاش قوه قضائیه آماری ارائه می داد در رابطه با این موضوع که: آیا زنانی که دچار مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه می‌شوند افراد با حجاب هستند یا بی حجاب، حجاب برای زن زیبایی است، سپری است که او را مصون و محفوظ نگه می دارد.
 وی گفت: قران کریم می فرماید: « به مومن بگو حجاب رعایت کند تا مصون بمانند.»، مادرانی که شهدا را پرورش دادند عزیزانی تربیت کنند که در جامعه به درد بخورد زیرا جامعه ما  به زنان و مادران‌  باحجاب، متعهد، مومن و انقلابی نیازمند است.

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول