اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های قضایی محور دیدار دادستان‌های کل تاجیکستان و ایران

در دیدار دادستان‌های کل تاجیکستان و ایران در مورد زمینه‌های تقویت همکاری‌های قضایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تقویت همکاری‌های قضایی محور دیدار دادستان‌های کل تاجیکستان و ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «یوسف رحمان» دادستان کل تاجیکستان و حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئت عالی‌رتبه قضایی وارد شهر «دوشنبه» شد، در مورد زمینه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه قضایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طبق اطلاعیه بخش مطبوعاتی دادستانی کل تاجیکستان، یوسف رحمان و منتظری در جریان این دیدار پیرامون موضوعات همکاری‌های بین دادستانی‌های دو کشور در زمینه مبارزه مشترک با جرم و جنایت، کمک حقوقی در قضایای جنایی، استرداد و انتقال محکومان گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین با توجه به وضعیت افغانستان، بر لزوم تبادل سریع اطلاعات در زمینه مقابله با تروریسم بین‌المللی و افراط‌گرایی تاکید کردند.

شایان ذکر است که یادداشت تفاهم همکاری‌های بین دادستانی‌های کل تاجیکستان و ایران ضمن سفر بوسف رحمان در بهمن‌ماه 1400 به امضا رسیده بود که از 12 بند عبارت بوده و به مدت پنج سال لازم‌الاجراست.

پیشگیری، کشف، تحقیق و تعقیب مجرمان، همکاری در مبارزه با جرایم، تبادل تجربیات و اطلاعات در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک و رویه‌های کیفری، رایزنی برای همکاری‌های حقوقی، تهیه و بررسی درخواست‌های ویژه استرداد و معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری و امور مربوط به جرائم اداری، تبادل اطلاعات در مورد نظام‌های حقوقی و قوانین داخلی کشورهای یکدیگر از مهم‌ترین مفاد این یادداشت می‌باشد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول