اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نگرانی از وقوع سیل در گرمسار، آرادان و سرخه

مسؤولان استان سمنان نسبت به وقوع سیل در شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه ابراز نگرانی کردند.

نگرانی از وقوع سیل در گرمسار، آرادان و سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضع جوی استان و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی رگبار، رعد و برق، وزش شدید باد و سیلاب‌های احتمالی در استان سمنان به‌ویژه شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به نقش مهم اطلاع‌رسانی در پیشگیری از حوادث احتمالی، صداوسیمای مرکز سمنان نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران هم از طریق رادیو و تلویزیون اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: اداره کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان نسبت به اطلاع‌رسانی به تمام دهیاران در خصوص آماده‌باش کامل و استقرار در روستا اقدام کند.

هاشمی افزود: دهیاران استان سمنان از طرق مختلف به‌ویژه از طریق بلندگوی مساجد روستا، نسبت به اعلام هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها به‌صورت کامل در آماده‌باش بوده و در محل شهرستان حضور داشته باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: پلیس راه استان سمنان از طریق استقرار تیم‌های پلیس در محورهای مواصلاتی استان حضور فعال داشته باشد.

هاشمی گفت: مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان به تمام پیمانکاران فعال طرف قرارداد نسبت به آماده‌باش کامل تجهیزات و ادوات سنگین و مساعدت لجستیک در صورت لزوم اطلاع‌رسانی کند.

وی تصریح کرد: هلال‌احمر استان سمنان پیش‌بینی لازم در خصوص تأمین بسته‌های غذایی و همچنین اسکان احتمالی مسافران را موردتوجه قرار دهد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با هماهنگی فرمانداران استان نسبت به پیش‌بینی اسکان احتمالی مسافران در مدارس استان اقدام کند.

هاشمی گفت: اداره کل امور عشایری استان هرچه سریع‌تر ضمن برقرار ارتباط با عشایر، هشدارهای لازم را ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در بحث اطلاع‌رسانی به باغداران در مسیر احتمالی سیلاب اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آمادگی کامل برای پذیرش احتمالی مصدومان را داشته باشند و سامانه ۱۱۰ استان با اولویت تماس‌های اطلاع‌رسانی سیل، در آماده‌باش کامل باشد.

هاشمی گفت: اخبار و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران به‌صورت لحظه‌ای اطلاع‌رسانی شود و بازدید از بندهای خاکی، پل‌ها و ... توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به انجام رسد.

وی بیان کرد: شهرداری‌های استان، بحث پاک‌سازی و لایروبی جوی‌های آب و پل‌ها را جدی گرفته و در حالت آماده‌باش کامل باشند.

استاندار سمنان گفت: فرمانداران سه شهرستان گرمسار، آرادان و سرخه لیست کشیک خود را اعلام کنند.

هاشمی بیان کرد: دستگاه‌های امدادی شامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت مخابرات و..، در صورت صدمه به زیرساخت‌های مربوطه با قطع شبکه، سریعاً اقدام نموده و پیش‌بینی‌های لازم را لحاظ کنند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول