اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت خسارت، فوتی‌ها و مصدومان سیل در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت خسارت، فوتی‌ها و مصدومان ناشی از سیل و باران در اصفهان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت خسارت، فوتی‌ها و مصدومان سیل در اصفهان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت:  مدیریت بحران استان به عوامل امدادی تا فردا بعدازظهر برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از وزش تندباد و بارش‌های ناگهانی باران اعلام آماده‌باش داده است.

وی افزود: امروز ۱۲۰ تیم امدادی متشکل از مدیریت بحران فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، امور منابع آب، راهداری، پلیس راه و راهور، انتظامی، اورژانس و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک‌رسانی در حوادث رخداده ناشی از بارش‌های باران و تگرگ،  وزش طوفان و خیزش کانون‌های گردوغبار در شهرستان‌های اردستان،کوهپایه، نایین، اصفهان، برخوار، هرند و ورزنه خدمات امدادی ارائه دادند.

شیشه‌فروش بیان کرد: تخلیه آب از ۸۵ واحد مسکونی، اسکان اضطراری ۲۷۰ مسافر در مساجد و حسینیه‌ها، بازگشایی مسیل‌ها، تخلیه گل و لای از معابر، بازگشایی راه‌ها، اعمال محدودیت تردد موقت در محورهای تحت تأثیر سیل از جمله جاده اصفهان-کوهپایه و نیز جاده نایین-اردستان و هدایت سیلاب به مسیل‌ها، نجات ۲۲۰ نفر از رانندگان و افراد در معرض سیل، تخلیه به موقع اماکن مسکونی روستایی در معرض خطر، کمک‌رسانی به عشایر منطقه امین‌آباد شهرضا و پیش‌بینی تامین نیازهای اولیه امدادی برای حادثه دیدگان از جمله اقدامات عوامل امدادی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعزام ماشین‌آلات امدادی و راهسازی به مناطق سیل زده گفت: مناطق تحت تأثیر طوفان  و حوادث ناشی از سقوط اشجار رفع خطر و پاکسازی شد.

وی ادامه داد: مقرر شد فردا تیم‌های ارزیاب خسارات از هلال احمر، بنیاد مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی و شرکت برق نسبت به ارزیابی خسارات و پیگیری بازسازی آسیب‌ها و رفع خطر از مناطق  اقدامات لازم را انجام دهند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مقرر شد جمعیت هلال‌احمر در راستای تأمین اقلام امدادی خسارت‌دیدگان اقدام کند، عنوان کرد: شر‌کت آب منطقه‌ای و اداره منابع طبیعی باید نسبت به بررسی علل بروز خسارات و پیگیری اجرای طرح‌های پیشگرانه از سیل اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از چند روز قبل به صورت مداوم هشدارهای ایمنی به دستگاه‌های امدادی درخصوص آمادگی در برابر حوادث ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده بود.

وی با اشاره به کشته شدن ۳ نفر در روستای نهوج شهرستان اردستان و یک نفر در کوهپایه در محور مشکنان به تودشک بر اثر سیل خاطرنشان کرد: در اثر حوادث سیل و مخاطرات جوی خساراتی به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، تأسیسات شهری و روستایی، معابر، بخش دام و طیور و زنبور عسل، شبکه‌های برق و آب وارد شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول