اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرغامی: وضعیت بازار فروش صنایع دستی مطلوب نیست

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه منطقه سبزه میدان به یک بازار جهانی تبدیل و در سطح ملی بی‌بدیل خواهد شد، گفت: این پروژه اگر با همین برنامه‌ریزی صورت گرفته تکمیل و به اتمام برسد در نوع خودش یک کار کاملا متفاوت و کم‌نظیر است.

ضرغامی: وضعیت بازار فروش صنایع دستی مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امشب در حاشیه بازدید از طرح سبزه‌‌میدان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه که در زنجان اجرا شده است، اگر با همین برنامه‌ریزی صورت گرفته تکمیل و به اتمام برسد در نوع خودش یک کار کاملا متفاوت و کم‌نظیراست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه طرح سبزه‌میدان با برنامه‌ریزی محتوایی که صورت گرفته است به عنوان یک الگوی بی‌بدیل در حوزه صنایع دستی است که اجرا می‌شود، عنوان کرد: این طرح خیلی خوب کار شده است و دارای مزیت‌های است که خدمات مناسبی در آن دیده شده است، منتها در حال حاضر چندان به چشم نمی‌آید، این در حالی است که اگر وارد استفاده شود این مزیت‌ها به خوبی خودش را نشان خواهد داد.

مقام  نخست صنایع دستی را در دنیا داریم

وی با بیان اینکه ما تقریبا مقام  نخست صنایع دستی را در دنیا داریم به طوری که با ۲۹۹ رشته در این حوزه بی‌بدیل هستیم، اظهار داشت: منطقه سبزه‌میدان به یک بازار جهانی تبدیل و در سطح ملی بی‌بدیل خواهد شد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در این منطقه غرفه‌های برپا خواهد شد که صنایع دستی استان‌های مختلف عرضه می‌شود، افزود: در آینده‌ای نزدیک علاقمندان و صاحبان این حوزه  شاهد یک رویداد بزرگی در حوزه بخش هنرهای سنتی وصنایع دستی کشور در منطقه سبزه میدان زنجان خواهیم بود.

وضعیت بازار فروش صنایع دستی مطلوب نیست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با وضعیت بازار فروش صنایع دستی در کشور اظهار کرد: از نظرما بازار این حوزه چندان مطلوب نیست، ما در زمینه مسایل صنایع دستی مشکلاتی از جمله کاربری کردن صنایع دستی و مسایل و مشکلات بسته‌بندی محصولات این حوزه که بسته‌بندی آنها چندان در خور هنر برجسته  و ارزشمند نیست، مواجه هستیم.

وی در رابطه با حوزه صادرات محصولات صنایع دستی هم گفت: در حوزه صادرات صنایع دستی هم مشکلاتی بود که بخش زیادی از این مشکلات حل شده است، به طوری که پیمان سپاری ارزی در کل برداشته شده است.

ضرغامی اضافه کرد: امروزه هر کسی که بخواهد محصولات صنایع دستی خود را صادر کند هیچ مشکلی وجود ندارد یعنی بحث پرداخت مالیات و عوارضی در میان نیست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما باید همه مسیرهایی که موجب رونق صنایع دستی می‌شود را هموار کنیم که البته در این راستا بخش زیادی انجام شده است.

ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی شهرها

وی خاطر نشان کرد: طبق دستور رییس جمهور تمامی فرمانداران و شهرداران موظفند در ورودی شهرها بازارچه‌های صنایع دستی را راه‌اندازی کنند و ما به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این راستا ما لیست شهرهای که در این زمینه  خوب عمل کرده‌اند و یا شهرهای که دچار ضعف هستند را احصا کرده‌ایم که اگر لازم باشد حمایت می‌کنیم و با قدرت در این زمینه هم جلو برویم.

پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول