اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| منظور از مشروطی چیست؟

میز دانشجو در این قسمت به مشروطی و شرایط دانشجو پس از مشروط شدن می‌پردازد.

میز دانشجو| منظور از مشروطی چیست؟

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس_ میز دانشجو در این قسمت به مشروطی و اینکه آیا دانشجو بعد از مشروطی اخراج می‌شود یا خیر، می‌پردازد.

میانگین نمرات دانشجو در هر نیم‌سال (کاردانی و کارشناسی) نباید کمتر از ۱۲ باشد، در غیر این صورت "مشروط" محسوب می‌شود و برای ترم بعد، حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد را ندارد(به جز دانشجویان ترم آخر).

طبق قانون ماده ۴۶: دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که در دو نیم‌سال (اعم از متوالی یا متناوب) و دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته که در سه نیم‌سال متوالی یا چهار نیم‌سال متناوب مشروط شوند (میانگین نمرات نیم‌سالی آنان کمتر از ۱۲ باشد) اخراجی تلقی می‌‌شوند.

تبصره ۱: به دانشجویانی که اولین بار مشمول ماده ۴۶ شوند، به شرطی که میانگین کل نمراتشان حداقل ۱۰ باشد، یک بار ارفاق می‌شود تا ادامه تحصیل کنند.

تبصره ۲: به دانشجویان مشمول تبصره یک این ماده که در ترم ارفاقی و نیم‌سال‌های بعد از آن مجددا مشروط شوند به شرط اینکه،‌ هم میانگین ترمی و هم میانگین کل (هر دو) ۱۱ و بالاتر شود مجوز ادامه تحصیل از طرف معاونت آموزشی واحد دانشگاهی داده شود.

 دانشجوی مشروط موظف به اخذ ۱۲ تا ۱۴ واحد درسی است، زیرا دانشجویان در هر ترم باید حداقل ۱۲ واحد اخذ کنند در غیر این صورت انتخاب واحد معتبر نیست و ترم حساب نخواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول