اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کنترل سموم در کشت‌های گلخانه‌ای همدان

استاندار همدان از کنترل سموم در کشت‌های گلخانه‌ای همدان با توجه به اهمیت سلامت غذایی خبر داد.

کنترل سموم در کشت‌های گلخانه‌ای همدان

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در همایش روز جهانی ایمنی غذا در دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه قطار تولید در استان با سرعت مطلوبی در حال حرکت است اظهار کرد: در حوزه صنعت به تولید و محصولات دانش‌بنیان متمرکز شده‌ایم و فرآوری محصولات کشاورزی با چند رویکرد خاص پیگیری می‌شود که در تحقق شعار سال و توسعه همه‌جانبه استان گام‌های بزرگی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت در همدان به عنوان نخستین استان مجری این رویکرد، در یک‌هزار هکتار از اراضی قهاوند و فامنین اجرت شد گفت: کشت گلخانه‌ای در استان ترویج یافته که اقدام مؤثری در مدیریت مصرف آب استان به شمار می‌رود.

استاندار همدان بیان کرد: در کشت گلخانه‌ای کنترل سموم، محور کار قرار گرفته تا سلامت مردم در اولویت باشد همچنین در موضوع صادرات با توجه به استانداردهای بین‌المللی اقدامات مؤثری نظیر صدور گواهی سلامت صورت گرفته تا توجه بیشتری در این حوزه انجام شود و رونق تولید و صادرات را در استان شاهد باشیم.

وی با تاکید به اینکه توجه ویژه به مسأله سلامت و ایمنی غذایی در سلامت جامعه بسیار مهم و اثرگذار است ادامه داد: در بخش‌های مختلفی از جمله سلامت‌محور کردن تولیدات کشاورزی و تأمین سلامت نان در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی با تأکیدات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه‌های مختلف سلامت فعالیت خود را با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی از سر گرفته و برنامه‌ریزی‌های مهمی در این خصوص انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سبوس‌گیری و بهداشت آرد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح و بررسی شده و نانوایی‌ها یکی از محورهای مهم حوزه‌های سلامت هستند که مستلزم کنترل و نظارت تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و همراهی سازمان صمت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استاندارد استفاده از نمک و دیگر افزودنی‌ها در نان باید کنترل شود گفت: در این راستا نظارت بر نانوایی‌ها و سیلوهای گندم با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه استان همدان در عرصه‌های مختلف به سرعت در حال توسعه است اظهار کرد: خوشبختانه این از مدیریت صحیح و بجا در استان است.

رشد ۲۶ درصدی  صدور پروانه بهره‌برداری در همدان

 احمد شانیان  افزود: مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از جمله محورهای رونق و توسعه است اما امروز از استان همدان به عنوان قطب تولید دارو در غرب کشور نیز یاد می‌شود.

وی بیان کرد: وفاق دستگاههای اجرایی استان در پیشبرد فضای اقتصادی و توسعه استان اثرگذار است که از جمله آثار آن می‌توان به رونق اقتصادی و صنعتی در شهرستانی مثل کبودراهنگ اشاره کرد که سالها با کمبود آب مواجه بود اما حالا با تأمین پساب، رونق صنعتی ایجاد کرده است.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول